اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اصفهان:

شهرداری اصفهان آماری از تکریم ارباب رجوع ارائه دهد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان براساس یک نظرسنجی دقیق آماری از چگونگی تکریم ارباب رجوع ارائه دهد.

شهرداری اصفهان آماری از تکریم ارباب رجوع ارائه دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ندا واشیانی‌پور پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بحث تکریم و جلب رضایت ارباب رجوع یکی از مباحث مهمی است که امروزه در دستگاه‌های دولتی مطرح است و در واقع طرح تکریم مردم و جلب رضایت ارباب رجوع یکی از هفت برنامه تحول‌ساز در کشور است که به منظور ایجاد تحول در نظام اداری کشور به تصویب شورای عالی اداری رسیده و در حال اجراست.

وی افزود: اهم ساز و کارهای پیش‌بینی شده در این مصوبه عبارت است از اطلاع‌رسانی مناسب به مراجعان در زمینه نحوه ارائه خدمات از طرق مختلف، بازنگری، اصلاح و مهندسی مجدد روش‌های انجام کار در جهت تسهیل ارائه خدمات بهتر به مردم، تدوین منشور اخلاقی سازمان به منظور برخورد مشفقانه با ارباب رجوع، نظرخواهی از مراجعان برای چگونگی نحوه ارائه خدمات، ایجاد ساز و کارهای لازم در جهت تشویق کارکنان که موجبات رضایت خدمت‌گیرندگان را فراهم آورد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این طرح با هدف بسیار مهم افزایش اعتماد عمومی به عنوان بزرگترین سرمایه و تکیه‌گاه نظام اداری کشور و با تفکر کارآمد کردن آن از سال 1381 تاکنون در حال اجراست؛ شهرداری یکی از نهادهای جامعه مدنی است که در قانون اساسی و در چارچوب حاکمیت در عرصه‌های اجتماعی، محلی و شهری جزء ساختار توسعه‌ای و مشارکتی کشور محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود شهرداری یکی از ضرورت‌های نظام اجتماعی است که الزاما با ساختاری که تنها از طریق مداخله مردم امکان‌پذیر است نمایان می‌شود، شهرداری‌ها زمانی در رسیدن به هدف خود و حفظ تعادل میان نیازهای کنونی و آینده خود موفق خواهند بود که شهروندان از عملکرد سازمانی آن‌ها رضایت کامل داشته باشند؛ حال سوال اینجاست که باتوجه به اهمیت رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری‌ها و تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص خدمت‌رسانی به مردم و تکریم ارباب رجوع، شهرداری اصفهان چقدر در این رابطه موفق عمل کرده و آیا اطلاعاتی از یک نظرسنجی دقیق در این رابطه در شهرداری موجود است؟

واشیانی‌پور تصریح کرد: قطعا اطلاع از اقدامات و برنامه‌ریزی‌های شهرداری در این خصوص و بررسی نقاط ضعف و قوت آن از جمله ضروریات است ولی اساسا زحمات کارکنان شهرداری در رابطه با این موضوع بر کسی پوشیده نیست، اما تشویق و معرفی کارمندان و مدیرانی که در مورد تکریم ارباب رجوع، تسریع و تسهیل حل مشکل مردم و انجام وظایف آن‌ها به طور شایسته و دلسوزانه عمل می‌کنند ضروری به نظر می‌رسد.

این مسؤول عنوان داشت: کسانی که توجیه کردن، پاسخگویی، احترام گذاشتن، صبر و حوصله به خرج دادن و تعهد را سرلوحه کار خود قرار داده‌اند می‌توانند الگوهای خوبی برای دیگران باشند؛ نهادینه کردن فرهنگ تکریم ارباب رجوع با استفاده از تشویق کارکنان نمونه در این خصوص و استفاده از روش‌های آموزشی حرفه‌ای در رابطه با مشتری‌مداری و حل مشکلات معیشتی کارکنان و ایجاد روحیه‌ای مناسب جهت انجام مسؤولیت‌ها و رفع تبعیضات استخدامی، رفاهی، آموزشی و مانند آن‌ها میان پرسنل با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: شورای اسلامی شهر باید نقش نظارتی خود را در این موضوع به صورت قوی‌تر و جدی‌تر ایفا کند چراکه مردم اربابان ما و ما خدمت‌گزاران آن‌ها هستیم؛ بر کسی پوشیده نیست که منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان تمام همت و تلاش خود را در رابطه با جلب رضایت مردم انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: میزان آگاهی مردم از قوانین و مقررات شهرداری‌ها موضوعی است که قطعا توجه به آن می‌تواند باعث کاهش و یا افزایش رضایتمندی مردم شود؛ همه با ارباب‌رجوع‌هایی مواجه شده‌ایم که تقاضاهای آنان خلاف قوانین و مقررات مربوطه بوده ولی به دلیل عدم آگاهی از قوانین و مصوبات و برآورده نشدن مطالباتی که داشته‌اند اظهار نارضایتی کرده و مدت‌ها در شهرداری و شورای اسلامی شهر به دنبال راهکاری جهت عملی شدن خواسته‌های خود بوده‌اند.

واشیانی‌پور در پایان متذکر شد: یکی از اقداماتی که باید در رابطه با آن برنامه‌ریزی شود، افزایش آگاهی مردم و دسترسی ساده آنان به قوانین و مصوبات شورای اسلامی شهرهاست تا از اتلاف وقت و سرگردانی مردم در راهروهای شهرداری جلوگیری شود تا علاوه بر احقاق حقوق شهروندان، شهرداری بتواند با آرامش به وظایف قانونی خود عمل کند.

انتهای پیام/63056/ق40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول