اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی غرب استان تهران خبر داد

افزایش 75 درصدی انهدام باندهای سرقت در غرب استان تهران

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از افزایش 75 درصدی انهدام باندهای سرقت و 25 درصدی انهدام باندهای قاچاق مواد افیونی در سه ماه و 20 روز گذشته در غرب استان تهران خبر داد.

افزایش 75 درصدی انهدام باندهای سرقت در غرب استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محسن خانچرلی با اشاره به انجام 112 مرحله طرح‌های مختلف امنیت محله‌محور در شهرستان‌های غرب استان تهران و افزایش 13 درصدی اجرای طرح نسبت به مدت مشابه در سال قبل به تشریح عملکرد نیروی انتظامی در 110 روز گذشته پرداخت و اظهار کرد: در راستای افزایش رضایت‌مندی شهروندان از پلیس برابر تدبیر در 10 ماه گذشته تمام خدمات‌دهی مراکز 110 به صورت متمرکز مورد بررسی و کنترل قرار گرفت.

وی با اشاره به عملکرد مرکز فوریت‌های پلیسی 110 بیان کرد: در 110 روز گذشته 157 هزار تماس مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار و از 10 ماه قبل برابر تدابیر، این مرکز به صورت متمرکز در مرکز استان مستقر شده است و تمام مأموریت‌های پلیسی 110 به صورت متمرکز و با هدایت و راهبردی صورت می‌گیرد و این عملکرد در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 148 درصد افزایش را نشان می‌دهد در حالی که سال گذشته 63 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 انجام گرفته بود.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران تصریح کرد: متمرکز کردن مرکز فوریت‌های پلیسی 110 در راستای افزایش رضایتمندی شهروندان از پلیس و تسریع در حضور مأموران انتظامی در صحنه‌های مأموریتی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تقویت رده‌های انتظامی در شهرستان‌های تابعه و متمرکز کردن مرکز فوریت‌های پلیسی 110 جزء اولویت‌های پلیس غرب استان تهران است و این امر از آبان ماه سال گذشته در ستاد فرماندهی انتظامی غرب استان تهران به مرکزیت شهرستان شهریار انجام گرفت.

خانچرلی افزود: آموزش گشت‌های موتوری و خودرویی، اپراتورهای مرکز پیام و نظارت بیشتر و رصد مأموریت‌ها باعث افزایش رضایتمندی شهروندان از عملکرد 110 شد و در همین راستا عملیاتی کردن فوریت‌های 197 یکی از اقدامات مهم پلیس غرب استان تهران در راستای افزایش رضایت مردم بود.

وی ادامه داد: عملیاتی کردن فوریت‌های 197 یکی از اقدامات مهم پلیس غرب استان تهران در راستای افزایش رضایت مردم و افزایش 47 درصدی تماس‌های مردمی با این سامانه نشان‌دهنده اعتماد عمومی مردم به پلیس است و نیروی انتظامی با عملیاتی کردن این سامانه، کنترل خود را بر روی یگان‌های اجرایی و کلانتری‌ها افزایش داده است.

فرمانده انتظامی غرب استان تهران همچنین با اشاره به آمار مراجعه‌کنندگان به مرکز مشاوره گفت: در سه ماه و 20 روز گذشته 15 هزار پرونده قضائی در کلانتری‌ها و پاسگاه‌های انتظامی تشکیل که با افزایش 102 درصدی مواجه بودیم و از این تعداد پرونده یک هزار و 800 پرونده به مرکز مشاوره استان و مراکز مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری‌های شهرستان‌های غرب استان تهران ارجاع داده شد که در مجموع 34 درصد پرونده‌های ارجاعی منجر به مصالحه شده است.

وی با اشاره به انواع خدمات ارائه شده در مراکز مشاوره نیروی انتظامی ابراز کرد: برابر سیاست‌های تدوینی ناجا به دنبال افزایش پرونده‌های ارجاعی به کارشناسان مشاوره و مددکاری هستیم که با استقرار کارشناسان مجرب در داخل کلانتری‌ها و فضای تمرکزی شهرستان‌های غرب استان تهران سعی بر افزایش پرونده‌های منجر به صلح و سازش خواهیم داشت.

رئیس پلیس غرب استان تهران با اشاره به افزایش 66 درصدی دستگیری اوباش سطح یک، دو و سه در شهرستان‌های غرب استان تهران اظهار کرد: در مجموع در سه ماه و 20 روز گذشته با دستگیری دو هزار و 680 سارق، 40 باند سرقت بزرگ توسط پلیس منهدم شده است.

وی تصریح کرد: عملکرد دستگیری سارقان در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل 21 درصد افزایش دستگیری و 75 درصد افزایش انهدام باندهای سرقت را نشان می‌دهد و همچنین در مجموع در 110 روز گذشته 6 هزار و 366 فقره انواع سرقت توسط پلیس کشف شده است.

خانچرلی با اشاره به علت افزایش کشف خودرو در منطقه غرب استان تهران بیان کرد: با توجه به قرار گرفتن غرب استان تهران در حواشی شهر تهران بیشتر خودروهای مسروقه شهر تهران پس از سرقت قطعات آنها به صورت بلاصاحب در غرب استان تهران رها می‌شوند و همین امر بر افزایش کشف خودرو در این منطقه اثر می‌گذارد.

وی در پایان متذکر شد: در این عرصه پلیس در مدت زمان گذشته توفیقات افزایش 22 درصدی کشف خودروها و 20 درصدی کشف موتورسیکلت را به‌دست آورده است.

انتهای پیام/3154/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول