اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

احزاب مخالف بریتانیا مطرح کردند

تعیین ترزا می به عنوان نخست‌وزیر بعدی شبیه تاجگذاری بود/ باید انتخابات مجدد برگزار شود

بعد از آنکه وزیر کشور سابق بریتانیا برای جایگزینی نخست‌وزیر انتخاب شد، احزاب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری و انتخاب دموکراتیک نخست‌وزیر شدند.

تعیین ترزا می به عنوان نخست‌وزیر بعدی شبیه تاجگذاری بود/ باید انتخابات مجدد برگزار شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آنکه ترزا می وزیر کشور سابق بریتانیا با کناره‌گیری نامزد رقیب تنها گزینه جایگزینی دیوید کامرون برای نخست وزیری بریتانیا شد، احزاب مخالف خواستار برگزاری انتخابات سراسری دیگری برای تعیین نخست وزیر شدند.

به نوشته سان، احزاب کارگر، لیبرال دموکرات و سبز گفته‌اند خانم می هیچ حقی برای حکومت بر بریتانیا ندارد چراکه از سوی مردم برگزیده نشده است.

یکی از اعضای حزب کارگر گفت بعد از تنش‌های برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) و کناره‌گیری کامرون، انتخاب می به عنوان جانشین کامرون دموکراتیک نبوده بلکه مانند تاجگذاری است.

اگر علاوه بر احزاب مخالف، اعضای خود حزب محافظه‌کار نخست وزیری می را به چالش بکشانند، در آن صورت وی می‌بایست درخواست برگزاری انتخابات دیگری بدهد.

از سوی دیگر، می که 6 سال وزیر کشور بریتانیا بود با حمایت 199 نماینده حزبش در پارلمان، برای نامزدی در رقابت با «آندره‌آ لیدسام» برگزیده شد تا اوایل ماه سپتامبر از سوی اعضای حزب محافظه‌کار در سراسر کشور یکی از آن دو انتخاب شود اما با کناره‌گیری لیدسام، خانم می نخست وزیر بریتانیا شد.

با رای اکثریت مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا، دیوید کامرون نخست وزیر سابق از سمت خود کناره‌گیری کرد و از میان 5 عضو ارشد حزب محافظه‌کارکه نامزد رهبری این حزب شده بودند می و لیدسام بیشترین آراء را کسب کردند تا در انتخابات اوایل می به رقابت بپردازند اما با کناره‌گیری لیدسام، روز گذشته می تنها گزینه جانشینی شد و کامرون اعلام کرد روز چهارشنبه (فردا) رسما کنار می‌رود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول