اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه بوعلی همدان:

قاچاق سالانه 6 میلیون زن در جهان نشان از تداوم اجحاف تاریخی در حق زنان است

استاد دانشگاه بوعلی همدان گفت: قاچاق سالانه 6 میلیون زن در جهان که به اسم تمدن و پیشرفت انجام می‌شود تداوم اجحاف تاریخی در حق زنان است.

قاچاق سالانه 6 میلیون زن در جهان نشان از تداوم اجحاف تاریخی در حق زنان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمود قاسمی ظهر امروز در همایش 500 نفری مدافعان حریم خانواده که در حسینیه شهدا قروه برگزار شد، اظهار داشت: حجاب و عفاف در تاریخ اسلام از دو منظر سیاسی و اعتقادی قابل بررسی است.

وی به فلسفه نامگذاری این روز اشاره کرد و افزود: پس از کشتار صدها زن و دختر محجبه در مسجد گوهرشاد، در دوران سیاه رضاخانی، این روز به افتخار این شهدا، روز حجاب و عفاف نام گرفت.

به گفته این استاد دانشگاه، زن سرنوشت خوبی در طول تاریخ بشریت ندارد و در حق وی اجحاف‌های بسیاری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این اجحاف اکنون نیز در قالب‌های نوین تداوم دارد، افزود: امروز در جوامع غربی بیش از گذشته در حق زنان ظلم می‌شود.

قاسمی با بیان اینکه راه احقاق حقوق زنان از منظر یک نکته عقلی می‌گذرد، بیان کرد: قرآن‌کریم دفترچه راهنمای زندگی ماست.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه قرآن کریم برای پنهان‌ترین زوایای زندگی افراد نیز برنامه‌ریزی دارد، گفت: بدون شک قانون‌گذاری که این مجموعه قوانین را برای زندگی بشر تدارک دیده است، برترین و بهترین قانون‌ها را برای وی در نظر دارد.

قاسمی به نظریه فروید درباره برداشتن حریم بین اعضای خانواده در غرب اشاره کرد و افزود: این نظریه بنیان خانواده غرب را در هم ریخت و امروز بسیاری از غربی‌ها از عمل به این نظریه نادم و پشیمان هستند.

وی با بیان اینکه دشمن پس از کودتا و تجزیه‌طلبی، جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی، گام چهارم را در حمله به هویت، تفکر و دین ما برداشته است، افزود: امروز هم عرصه عرصه جنگ است و دشمن به جای تسلیحات نظامی از ابزارهای فرهنگی علیه ملت ما استفاده می‌کند.

قاسمی به آمار نگران‌کننده طلاق در کشورمان اشاره کرد و گفت: در بررسی‌های انجام شده، اولین و مهم‌ترین عامل طلاق زوجین، تأثیرپذیری از سریال‌های ماهواره‌ای که مروج خیانت هستند، اعلام شده است.

به گفته این مسؤل، تمامی شخصیت‌های بزرگی که کارهای بزرگ را انجام داده‌اند، یک زن برجسته را در کنار خود داشته‌اند که بارزترین نمونه‌های آن انبیاء و اولیاء الهی است.

وی وجود حضرت خدیجه(س) را به منزله ستونی برای تبلیغ اسلام از سوی پیامبر اکرم(ص) اعلام کرد و افزود: وجود مطهر حضرت زهرای مرضیه(س) نیز نقشی مشابه را برای حضرت علی(ع) داشت.

قاسمی نقش حضرت زینب(س) را نیز مکمل قیام عاشورا دانست و افزود: بدون وجود این بانوی مکرم، حادثه کربلا فرامکانی و فرازمانی نمی‌شد.

وی در ادامه اساس نظام آفرینش را بر اساس زن و مرد عنوان کرد و گفت: این دو جنس مکمل هم هستند.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: در بحث حجاب و عفاف مردان هم به اندازه زنان سهم دارند و باید به آن عمل کنند.

انتهای پیام/79009/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول