اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی مطرح کرد

130 زوج متقاضی فرزندخواندگی در خراسان شمالی/ افزایش سالانه 400 معلول

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی با اشاره به استقبال خانواده‌های فاقد فرزند استان گفت: هم‌اکنون 130 زوج متقاضی فرزندخواندگی در استان هستند که در پشت نوبت قرار دارند.

130 زوج متقاضی فرزندخواندگی در خراسان شمالی/ افزایش سالانه 400 معلول

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، رضا الله‌وردی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته بهزیستی اظهار کرد:  130 درخواست زوج ها برای فرزند خواندگی در بهزیستی خراسان شمالی ثبت‌ شده است.

وی بیان داشت: در این زمینه زوج‌هایی که تاکنون قادر به بچه‌دار شدن نبوده‌اند، اکنون متقاضی سرپرستی فرزند از بهزیستی هستند.

الله‌وردی بیان داشت: سال گذشته به 44 زوج و امسال هم به 22 متقاضی فرزندخواندگی با رعایت قانون فرزندخواندگی مراحل واگذاری انجام‌ شده است.

به گفته وی، تمکن مالی مناسب، صلاحیت اخلاقی، عدم اعتیاد به مواد مخدر و همچنین گذشت پنج سال از زندگی مشترک را از شرایط لازم خانواده‌ها برای فرزندخواندگی از طریق بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی بیشتر متقاضیان فرزندخواندگی در استان را مربوط به بچه‌های کم سن و سال و نوزاد عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه فرزندان بی‌سرپرست و بد سرپرستی که به دلایل گوناگون به شیرخوارگاه و خانه کودک و نوجوان ارجاع داده‌شده باشند با حفظ شرایط لازم به خانواده‌های متقاضی دارای شرایط سپرده می‌شوند، گفت: قبل از زمان سپردن بچه از سوی بهزیستی حتماً به این موارد توجه می شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه هرگونه واگذاری نوزادان و کودکان به سایر خانواده‌ها را بدون طی تشریفات، غیرقانونی و جرم عنوان کرد.

 وی تأکید کرد: نگهداری غیرقانونی کودکان بی‌سرپرست یا بد سرپرست اساساً جرم محسوب شده و افراد تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

الله‌وردی بیان داشت: از این رو هرگونه فرزندخواندگی باید حتماً مراتب برای سپری شدن مراحل قانونی به اطلاع بهزیستی به‌عنوان تنها مرجع فرزندخواندگی برسد.

وی بر لزوم سپری شدن تمام مراحل قانونی به‌منظور سپردن فرزند به خانواده‌ها تأکید کرد و گفت: در غیر این صورت، هرگونه نگهداری کودکان بدون اطلاع مراجع قانونی جرم انگاشته می‌شود.

* افزایش سالانه 400 معلول در خراسان شمالی

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه سالانه 30 تا 40 هزار نفر به تعداد معلولان کشور افزوده می‌شود، گفت: این استان هم حدود یک درصد از این معلولان را داشته که حدود سالانه 400 نفر را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: استان خراسان شمالی به‌واسطه بالا بودن جمعیت روستایی به نسبت جمعیت استان و بافت سنتی ازدواج‌های فامیلی بیشتری روی می‌دهد و امکان معلولیت‌ها در فرزندان زوج‌ها را بالا می‌برد.

الله‌وردی تأکید کرد: بهترین راه برای جلوگیری از معلولیت‌ها، انجام آزمایش‌های پیش از ازدواج و همچنین جدی گرفتن آزمایش ژنتیک است.

وی با اشاره به اینکه تست شنوایی‌سنجی نوزادان تازه متولدشده در استان اجباری شده است، گفت: همه نوزادان برای شنوایی‌سنجی غربالگری شده تا در صورت هرگونه بیماری برای درمان نوزاد تا قبل از پنج‌ تا 6 سالگی اقدام شود.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی اظهار کرد: بهترین راه برای کاهش معلولیت که به‌طورقطع برای خانواده‌ها و جامعه هزینه داشته پیشگیری بوده که باید بدان توجه شود.

انتهای پیام/63002/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول