اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد

لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای حفاظت از منابع طبیعی

مدیر‌کل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد رسانه‌ها را یکی از عوامل مهم در امر آگاهی‌بخشی بیان کرد و بر استفاده از این ظرفیت برای حفاظت از منابع طبیعی در استان تأکید کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برای حفاظت از منابع طبیعی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عزت‌الله بهشتی‌فر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: منابع ملی متعلق به همه نسل‌ها بوده و حفاظت و نگهداری از این منابع خدادادی وظیفه‌ای همگانی است.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان که بیش از یک میلیون هکتار منابع طبیعی در استان وجود دارد، افزود: استان ما از جمله استان‌هایی بوده که بیشترین حجم جنگل‌های زاگرس را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به نقش جنگل و درخت بر زندگی، سلامتی و بقای جامعه، گفت: برخی افراد به دلیل ناآگاهی از این تأثیر باعث تخریب و نابودی این منابع می‌شوند.

وی، آتش‌سوزی‌ها را یکی از مهم‌ترین عوامل تخریب منابع در فصل گرما عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از 13 فقره آتش‌سوزی در منابع طبیعی رخ داده است.

بهشتی‌فر با بیان اینکه البته نباید نقش مردم در حفاظت از منابع را نادیده گرفت، یادآور شد: در آتش‌سوزی اخیر که در کوه نیر اتفاق افتاد، همه مردم آن منطقه حتی زنان و کودکان برای خاموش کردن آتش همکاری کردند.

وی منابع طبیعی و جنگل‌ها را عامل بقای جامعه عنوان کرد و گفت: اگر جلوی تخریب این منابع را نگیریم، باعث نابودی و تبدیل شدن آنها به بیابان خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، کاشت نهال و بوته، کپه‌کاری با گونه آنغوزه، اجرای عملیات آبخیزداری و کاشت بذر بادام اسکوپاریا را از جمله اقدامات انجام شده توسط اداره منابع طبیعی جهت جلوگیری از بیابان‌زایی عنوان کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود رسانه‌ها را یکی از عوامل مهم و اثربخش در امر آگاهی‌بخشی به جامعه بیان کرد و بر استفاده از این ظرفیت برای حفاظت از منابع طبیعی در استان تأکید کرد.

بهشتی‌فر با اشاره به فرا رسیدن عید سعید فطر و حضور گسترده مردم در عرصه ها، بر حفاظت و جلوگیری از تخریب منابع ملی تأکید کرد و از مردم خواست هنگام ترک محل متوجه باشند و اگر آتشی درست کرده‌اند قبلا از ترک محل آن را خاموش کنند تا خدای ناکرده باعث آتش‌سوزی و صدمه زدن به عرصه‌ها نشود.

انتهای پیام/82005/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول