اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم خبر داد

هزینه بیش از 6 میلیارد تومان برای ایمنی بوستان‌ها در قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از هزینه کردن 6 میلیارد و 500 میلیون تومان برای ایمنی بوستان‌ها در 2 سال اخیر خبر داد.

هزینه بیش از 6 میلیارد تومان برای ایمنی بوستان‌ها در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اتفاقات ناگوار دو سال گذشته به دلیل برق گرفتگی اظهار کرد: بعد از آن اتفاقات ناگوار در بوستان‌ها، تمام 295 بوستان سطح شهر را از نظر وضعیت ایمنی رصد کردیم. وضعیت بسیار نامناسبی از نظر ایمنی در این بوستان‌ها حکم‌فرما بود که علت هم نبود یک متولی مشخص برای این کار بود.

وی افزود: بوستان‌ها از نظر رسیدگی به فضای سبز بررسی و نظارت می‌شد اما قسمت دیگر کار که وسائل بازی کودکان، آب‌نما و سیستم روشنایی بود، هیچ متولی مشخصی نداشت. در واقع خلأ یک واحد در معاونت خدمات شهری و سازمان‌ها پارک‌ها به عنوان واحد تعمیر و نگهداری به وضوح دیده می‌شد که این واحد را ایجاد کردیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به اینکه واحد تعمیرات و نگهداری به بحث سخت پارک‌ها یعنی آب‌نما، وسائل بازی کودکان و روشنی نظارت دارد ابراز کرد: در کنار این کار نیازهای بوستان‌ها احصا شد که هر کدام چه مشکلی دارد. بلافاصله بودجه‌ای برای این کار تخصیص دادیم، مناقصه برگزار شد و شرکتی در مناقصه برنده شد تا این کار را به عهده بگیرد.

وی افزود: قرار داد این شرکت 5 میلیارد و 200 میلیون تومان است که سه میلیارد تومان از بودجه 94 تأمین شد و 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای امسال در نظر گرفته شده است.

جوادیان گفت: به علاوه این ارقام یک میلیارد و 600 میلیون تومان دیگر هم در پایان سال برای این موضوع اختصاص دادیم که در مجموع حدود 6.5 میلیارد تومان در این زمینه هزینه شد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اضافه کرد: پیمانکار از آذر ماه سال گذشته کار را آغاز کرد و تا الان تمام مشکلاتی که اولویت اول بوده رفع شد و کار ایمنی 150 بوستان به طور کامل تمام شده و 25 بوستان دیگر در مرحله اقدام است.

وی افزود: 75 بوستان دیگر باقی می‌ماند که تا آخر ماه آینده کار آنها به اتمام خواهد رسید. حتی برای این کار مشاوری مشخص شده که نظارت لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/2258/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول