اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر قوچان:

یک‌طرفه کردن خیابان‌ها در قوچان نیازمند انجام زیرسازی مناسب است

رئیس شورای اسلامی شهر قوچان با اشاره به اینکه یک‌طرفه کردن خیابان‌های این شهر در شورای همتا مصوب شده لازمه اجرایی شدن آن را بررسی، انجام زیرساخت‌ها و بازنگری طرح دانست.

یک‌طرفه کردن خیابان‌ها در قوچان نیازمند انجام زیرسازی مناسب است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، محمود ارحمی شنبه‌شب در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شورای اسلامی شهر قوچان با اشاره به اینکه بیشترین مراجعات شورای شهر موضوع اشتغال است، اظهار کرد: روزانه حدود 20 نفر مراجعه و متقاضی اشتغال به شورا وجود دارد درصورتی‌که مردم باید بدانند در حال حاضر 500 نیرو در شهرداری به‌صورت رسمی، پیمانی و خدماتی مشغول به کار هستند و امکان جذب بیشتر نیرو وجود ندارد.

وی بابیان اینکه درخواست تخفیف برای بدهی نسبت به شهرداری و انشعابات برق، گاز و آب از دیگر درخواست‌های مردمی در مراجعات بوده و تصریح کرد: قالب کسانی که این درخواست‌ها را دارند در مناطق حاشیه شهر بوده که به‌صورت بی‌رویه ساخت‌وساز انجام و از اطراف به‌صورت غیرمجاز برخی انشعابات خود را تأمین کرده بودند.

رئیس شورای اسلامی شهر قوچان با یادآوری اینکه موضوع ترافیک شهری در شورای همتا بررسی و مقررشده اکثر خیابان‌ها یک‌طرفه شوند، گفت: لازمه اجرایی شدن این طرح بررسی برای بازگشایی برخی خیابان‌های فرعی متصل به شریان‌های اصلی و انجام زیرساخت‌های مناسب بوده که مقرر شد در این طرح بازنگری شود.

ارحمی درباره طرح تعریض بلوار امام رضا (ع) حدفاصل میدان ورزش تا میدان آزادی، بیان کرد: این طرح برای ایجاد چندین مرکز تجاری به تصویب اعضای شورای شهر رسیده و در شورای ترافیک نیز مورد تأیید قرارگرفته است که در سال 92 نیز یک‌بار در شورای ترافیک مطرح‌شده بود.

در ادامه این جلسه یکی از اعضای شورای اسلامی شهر قوچان با تأکید بر اینکه شهروند باید مطالبه گر بوده و به‌جای مچ‌گیری به دنبال طرح سؤالات هدفمند در فضای مجازی باشند، تصریح کرد: پیش‌بینی بودجه 94 حدود 24 میلیارد تومان بود که متأسفانه در شش ماه اول سال به 30 درصد هم نرسید اما حضور شهردار جدید بودجه‌ها را به تحقق صددرصدی در پایان سال گذشته رساند.

اسدالله قاسمی بابیان این مطلب که اِعمال تخفیفات مختلف در رفع موانع تولید این شهرستان بسیار مؤثر بود، گفت: بازگشایی و تعریض خیابان‌ها دو سال آینده جواب خواهد داد و اگر بازده اقتصادی در این منطقه روی ندهد جبران هزینه ضرر را خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد حداقل 10 مغازه فروش محصولات و صنایع‌دستی در حاشیه جاده به رونق اقتصادی و ماندگاری مسافر در شهر کمک شایانی خواهد کرد، یادآور شد: متأسفانه امروز قوچان یک شهر صنعتی نشده و در حوزه کشاورزی نیز نتوانستیم از تسهیلات و منابع آبخیزداری استفاده درستی داشته باشیم.

انتهای پیام/3268/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول