اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با توجه به خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن

سپاه شهدای آذربایجان غربی خط اول مبارزه با تروریسم در غرب کشور است

با توجه به خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن، سپاه شهدای آذربایجان غربی خط اول مبارزه با تروریسم در غرب کشور است.

سپاه شهدای آذربایجان غربی خط اول مبارزه با تروریسم در غرب کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سپاه شهدای آذربایجان غربی همواره در دفاع از مرز و بوم کشور به ویژه در غربی‌ترین منطقه ایران اسلامی در خط اول مبارزه با تروریسم قرار دارد.

سپاه شهدای آذربایجان غربی همانطور که در هشت سال دفاع مقدس دفاع جانانه از مرزهای ایران اسلامی داشتند و در کنار سایر نیروهای نظامی اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیافتد، پس از انقلاب نیز همواره در دفاع از تمامیت ارضی کشور در حال خدمت هستند.

از جایی که آذربایجان غربی با سه کشور مرز مستقیم دارد، برخی مواقع گروهک‌های تروریستی در مرزهای این استان دست به تحرکات و شیطنت‌هایی می‌زنند که تمام این موارد توسط سپاه شهدای استان آذربایجان غربی خنثی شده و در بسیاری از موارد زمینه هلاکت تعدادی از اعضای گروهک‌های تروریستی را نیز سبب می‌شود.

طی چند روز گذشته نیز شاهد تحرکاتی در مرزهای آذربایجان غربی بودیم که در این خصوص پنج نفر از اعضای گروهک تروریستی پژاک به هلاکت رسید و مدارکی از این افراد به دست سپاه شهدای استان افتاد.

این تروریست‌های به هلاکت رسیده عاملین شهادت دو تن از بسیجیان بومی شهرستان مرزی سردشت در اردیبهشت ماه سال جاری و نیز شهادت یک مهندس بسیجی مربوط به اجرای طرح‌های سازندگی و محرومیت‌زدایی سپاه در  سردشت بودند.

علاوه بر این، خبری نیز در خروجی سپاه نیوز قرار گرفت که در آن سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه درگیری رزمندگان قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) در منطقه مرزی اشنویه در شمال غرب کشور را خبر داد.

وی در این خبر انهدام دو تیم تروریستی ضدانقلاب را اطلاع داد و گفت: دو تیم تروریستی وابسته به گروهک‌های ضدانقلاب که برای خرابکاری و انجام اقدامات تروریستی قصد عبور از منطقه مرزی اشنویه به داخل کشور را داشتند، در تور شناسایی نیروی‌های اطلاعاتی و عملیاتی رزمندگان غیور قرارگاه حمزه سیدالشهدا(ع) نیروی زمینی سپاه قرار گرفتند.

پاکپور افزود: پس از ساعاتی رزمندگان سپاه اسلام با تروریست‌ها درگیر و تعدادی از آنها را به هلاکت رساندند.

این مسؤول با بیان اینکه عملیات تعقیب و درگیری برای انهدام بقایای تروریست‌ها در منطقه ادامه دارد، تصریح کرد: دشمنان نظام و انقلاب اسلامی بدانند فرزندان ملت ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با هوشیاری و آمادگی کامل از امنیت استان‌های مرزی کشور دفاع کرده و اجازه عرض اندام به تروریست‌های اجیر شده و تحت حمایت استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل نخواهند داد.

در این میان نقش سپاه در ایجاد امنیت در مرزهای ایران اسلامی حائز اهمیت است، به طوریکه این استان نزدیک 1000 کیلومتر مرز مشترک با سایر کشورها دارد، ولی با وجود ناامنی در کشورهای همسایه این استان، در سایه سپاه و سایر نیروهای نظامی امنیت کامل در استان برقرار بوده و در صورت وجود تحرکات از سوی گروهک‌های تروریستی، این توطئه‌ها خنثی می‌شوند.

انتهای پیام/61001/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول