اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت گیلان خبر داد

بهبود رسیدگی به مشکل واحدهای صنعتی گیلان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از بهبود روند رسیدگی به مشکل واحدهای صنعتی در قالب کارگروه رفع موانع تولید در این استان خبر داد.

بهبود رسیدگی به مشکل واحدهای صنعتی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، علی منتظری بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه رفع موانع تولید گیلان با اشاره به اینکه بسیاری از مشکل واحدهای تولیدی استان در این کارگروه مطرح شده است اظهار کرد: برخی از مشکل واحدهای تولیدی در حال پیگیری جدی بوده و در مجموع روند رسیدگی به مشکل واحدها نسبت به سال‌های اخیر بهبود پیدا کرده است.

وی به وجود برخی از مشکلات و سختی‌ها در حوزه صنعت کشور اشاره کرد و افزود: گیلان دارای کمترین تعطیلی واحدهای تولیدی در کشور است و تمام تلاش مسؤولان مربوطه معطوف به جلوگیری از بروز بحران در حوزه تولید استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از سرمایه‌گذاری 718 میلیارد تومانی در صنعت استان در سال 94 خبر داد و بیان کرد: سرمایه‌گذاری مذکور نسبت به سال ماقبل آن بیش از 60 درصد رشد داشته است.

منتظری با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری پروانه‌های تاسیس صادر شده در گیلان با رشد خیره‌کننده نسبت به سال‌های گذشته برخوردار است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری پروانه‌های تاسیس گیلان به 72 هزار میلیارد تومان رسیده و این امر نشان‌دهنده افزایش قابل توجه تمایل و رغبت به سرمایه‌گذاری صنعتی در استان است.

وی، مهم‌ترین دلیل افزایش سرمایه‌گذاری در فضای کسب و کار گیلان را فراهم‌سازی بسترها و زیرساخت‌های لازم عنوان کرد و گفت: سال گذشته گیلان رتبه دهم سرمایه‌گذاری در کشور را کسب کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به رتبه چهارم استان براساس سرمایه‌گذاری پروانه‌های تاسیس صنعتی در کشور، خاطرنشان کرد: آمار مذکور در منابع رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس شورای اسلامی موجود است.

منتظری به عزم جدی مسؤولان در برطرف کردن مشکل واحدهای تولیدی در گیلان اشاره کرد و یادآور شد: تلاش مسؤولان در راستای جلوگیری از توقف فعالیت واحدهای تولیدی، رونق بیشتر و ایجاد اشتغال پایدار در استان است.

وی با بیان اینکه وضعیت برخی از واحدهای دارای مشکل گیلان از سال‌های گذشته دچار فراز و نشیب است، اظهار کرد: شرکت‌های زیر مجموعه گروه امیرمنصور آریا مانند کارخانه آهن لوشان که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کند، در کارگروه‌های مربوطه به طور مستمر در حال پیگیری است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان به تمهیدات اندیشیده شده به منظور جلوگیری از تعطیلی شرکت‌های مذکور اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای حفظ اشتغال شرکت‌های دارای مشکل در استان انجام شده است.

منتظری از بازگشت تعدادی از واحدهای تولیدی دارای مشکل گیلان به چرخه تولید خبر داد و بیان کرد: به‌زودی تمام واحدهای دارای مشکل وارد مدار بهره‌برداری می‌شوند ضمن اینکه مشکل شرکت آهن و فولاد لوشان نیز برطرف می‌شود.

وی، خواستار اظهار نظر چهره‌های شاخص سیاسی و فرهنگی گیلان با اطلاعات دقیق و موثق شد و تصریح کرد: با توجه به تاثیر مستقیم برخی از اظهار نظرها و اقدام‌ها بر فضای مناسب به منظور جذب و استمرار فعالیت سرمایه‌گذاران در گیلان، انتظار داریم افراد در راستای توسعه روزافزون استان به موارد با دقت نظر بیشتری توجه داشته باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با تأکید بر احترام به دیدگاه کارشناسان و صاحب‌نظران دلسوز، خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم اظهار نظر افراد غیر متخصص با نگاه غیر کارشناسی ثمری برای توسعه استان ندارد.

انتهای پیام/84001/ن40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول