اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره صنعت گلپایگان خبر داد

اشتغال 5 هزار نفر در واحدهای صنعتی گلپایگان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت گلپایگان گفت: در حال حاضر 150 واحد صنعتی در دو شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی در شهرستان گلپایگان به فعالیت اقتصادی مشغول هستند.

اشتغال 5 هزار نفر در واحدهای صنعتی گلپایگان

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، علی یوسفی عصر امروز در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبنی بر خروج از تورم و رکود در بخش صنعت، ستاد اقتصاد مقاومتی از بنگاه‌های زودبازده کوچک، متوسط با اشتغال‌زایی 50 نفر و طرح‌های با  پیشرفت فیزیکی 60 درصد با اشتغال‌زایی 100 نفر حمایت مالی می‌کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 150 واحد صنعتی در دو شهرک صنعتی و یک ناحیه صنعتی در شهرستان گلپایگان به فعالیت اقتصادی مشغول هستند، تصریح کرد: این واحدهای صنعتی فعال برای 5 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده‌اند.

یوسفی اظهار داشـت: طرح نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی با مدیریت اداره صنعت معدن و تجارت و با همکاری شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و نیروی انتظامی و تعزیرات حکومتی بر کلیه واحدهای صنفی مانند قنادی‌ها، رستوران‌ها و کبابی‌ها به صورت شبانه‌روزی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به  قیمت‌ها اقلامی خوراکی در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه 9500 تومان، آش حلیم گندم 700 تومان، آش حلیم شیر 7500 تومان، آش بادمجان 8000 تومان، آش رشته 6000 تومان، آش شله قلمکار خوزستان 6000 تومان و آش عدس 5600 تومان است.

یوسفی با اشاره به اینکه 20 درصد تخلف در واحدهای صنفی مبنی بر عدم درج قیمت، گران‌فروشی و کم‌فروشی است، تأکید داشت: در صورت مشاهده تخلف مبنی بر کم‌فروشی،گران‌فروشی و عدم درج قیمت در واحدهای صنفی پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شود.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت گلپایگان با اشاره به ساعات کار واحدهای خبازی شهرستان افزود: تمام واحدهای خبازی به غیر از روزهای تعطیل هفته کاری خود مانند سایر روزهای کاری در قبل از ماه مبارک رمضان ملزم به پخت نان هستند.

یوسفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 5 هزار واحد صنفی در قالب 33 اتحادیه و یک اتاق اصناف در شهرستان گلپایگان به فعالیت مشغول هستند.

وی با بیان اینکه  استخدام اتباع خارجی در واحدهای صنعتی و صنفی شهرستان را تخلف اعلام و تأکید کرد: استخدام اتباع خارجی در واحدهای صنعتی شهرستان باید با مجوز مراجع ذی‌صلاح انجام شود؛ استخدام اتباع  بیگانه در واحدهای صنعتی و صنفی شهرستان پیگرد قانونی دارد.

رئیس اداره صنعت معدن و تجارت اظهار داشت: در سال گذشته با توجه به رکود اقتصادی در حوزه صنعت شهرستان تعدیل نیرو در واحدهای صنعتی قطعه ساز را شاهد بودیم.

انتهای پیام/63071/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول