اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

مشکلات آهن فروشان همدان ربطی به میراث فرهنگی ندارد

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با بیان اینکه مشکلات آهن‌فروشان به میراث فرهنگی برنمی‌گردد، گفت: بحث انتقال مشاغل مزاحم شهری و حتی موضوع تردد آنها که یک موضوع ترافیکی بوده در حوزه شهرداری است.

مشکلات آهن فروشان همدان ربطی به میراث فرهنگی ندارد

علی مالمیر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، در خصوص مشکلات آهن‎فروشان با تملک قسمت‌هایی از تپه هگمتانه از سوی میراث فرهنگی اظهار کرد: باید دید آهن‌فروشان نیازشان آنجا چیست و آیا باید راه را از تپه هگمتانه عبور دهند و قانون اجازه این کار را می دهد؟

وی تصریح کرد: بحثی که آهن‌فروشان دارند اینکه آنها به خاطر نقل و انتقال باری که می‌خواهند به داخل بازار آهن‌فروشان انجام دهند، نیازمند معبر هستند که این حمل و نقل نیز با عبور و مرور ماشین سنگین است که بعید می‌دانم ورود ماشین سنگین به رینگ اول شهری مجاز باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان بیان کرد:  به لحاظ تردد، آهن فروشان راه دسترسی به خیابان اکباتان را دارند و وانت‌های سبک می‌توانند از آنجا تردد کنند و محدودیتی ندارند.

وی با بیان اینکه ممکن است آهن‌فروشان مشکل ترافیکی داشته باشند و به لحاظ طرح ترافیکی عبور و مرور سخت باشد و نیاز باشد میدان امام(ره) را دور بزنند، گفت: در جلسه استانداری به این نتیجه رسیدند رفو‍ژ داخل خیابان اکباتان را با یک اصلاحی به نحوی فراهم کنند که ماشین‌هایی که نیاز است وارد بازار آهنگرها شوند، بدون اینکه مجبور شوند میدان امام را دور بزنند از داخل خیابان اکباتان وارد بازار شوند.

مالمیر خاطرنشان کرد: راه اصلی و بلندمدت این است که طرح پیش بینی شده در طرح تفضیلی مبنی بر ایجاد یک معبر چهار متری و 18 متری اجرا شود و مسیری باشد که مشکل را حل کند.

 وی با بیان اینکه مشکلات آهن‌فروشان به میراث فرهنگی برنمی‌گردد، افزود: بحث انتقال مشاغل مزاحم شهری و حتی موضوع تردد آنها که یک موضوع ترافیکی است در حوزه شهرداری است و به میراث فرهنگی دخلی ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان با تأکید بر اینکه تملک اراضی تپه باستانی هگمتانه بر اساس قانون سال‌های گذشته انجام شده است، گفت: این تملک مانعی ایجاد نکرده است.

وی با اشاره به درخواست آنها مبنی بر اینکه راهی از داخل تپه به میدان هگمتانه وصل شود، افزود: این موضوع نه منطقی است و نه قانون اجازه می‌دهد و نمی‌توان این کار را انجام داد؛ زیرا تملک صورت گرفته است.

مالمیر در پایان یادآور شد: آنها اگر مشکل معبر دارند باید مشکل خود را از طریق شهرداری حل کنند هر چند با جلساتی که برگزار شده مشکل هم حل شده است.

انتهای پیام/89003/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول