اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

در آستانه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها صورت گرفت

گلایه دانشجویان نسبت به برنامه‌ امتحانات و قول مسئولان برای رفع مشکلات

برخی دانشجویان از تداخل زمان امتحانات پایان ترم دانشگاه‌ها خبر داده و نسبت به این موضوع گلایه داشتند که مسئولان دانشگاه‌ها این مشکل را برطرف کردند تا دانشجویان با آرامش به استقبال امتحانات بروند.

گلایه دانشجویان نسبت به برنامه‌ امتحانات و قول مسئولان برای رفع مشکلات

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، آخرین ماه از اولین فصل سال همواره یادآور روزهای امتحان است و شنیدن نام خرداد برای دانش‌آموزان و دانشجویان استرس خاصی را به همراه دارد.

حال اگر در زمان برگزاری امتحانات با مشکلات دیگری هم روبه رو شوند این استرس دو چندان می‌شود و شاید حتی در نمرات آن‌ها تاثیرگذار باشد.

این روزها برخی دانشجویان کشورمان که در آستانه امتحانات هستند و برنامه آزمون‌های خود را دریافت کرده‌اند از زمان برگزاری امتحانات گلایه دارند.

آن‌ها می‌گویند در برخی روزها دو امتحان همزمان برنامه‌ریزی شده است که دانشجو باید قید یکی از دروس را بزند.

چند دانشجو از دانشگاه خوارزمی می‌گویند: برنامه‌ریزی به این صورت است که سه امتحان در یک روز برگزار می‌شود و تداخل ساعت‌های این امتحانات، مشکل یک گروه آموزشی یا یک دانشکده نیست بلکه کل دانشکده‌های دانشگاه خوارزمی با این مشکل مواجه هستند.

 

این دانشجویان می‌گویند پس از اعتراض به مسئولان دانشگاه، تداخل فصل امتحانات با ماه مبارک رمضان علت همزمانی امتحانات اعلام شده است.

ولی فقط دانشجویان دانشگاه خوارزمی نیستند که این مشکل را دارند و دانشجویان دانشگاه‌های دیگر هم با این مشکل مواجهند.

برای پیگیری اعتراضات دانشجویان با مسئولان دانشگاه‌ها گفت‌وگو کردیم.

سیداحمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رابطه با تداخل امتحانات دانشجویان به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: به طور معمول برنامه ریزی در گروه‌های آموزشی به این صورت است که امتحانات به صورت همزمان نباشد ولی گاهی برخی دانشجویان همراه با دانشجویان هم‌مقطع خود پیش نیامدند و واحدی که باید ترم یک بگیرند و را ترم سه گذرانده‌اند و به همین دلیل ممکن است امتحانات این دانشجویان در یک روز برگزار شود ولی در این صورت هم ساعت برگزاری امتحانات همزمان نیست.

وی افزود: اگر چنین مسئله‌ای باشد حتما مشکل دانشجو حل می‌شود.

همچنین متقی مدیر تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی نیز گفت: با توجه به تداخل زمان امتحانات با ماه مبارک رمضان، چند مورد تداخل زمانی در امتحانات دانشگاه خوارزمی داشتیم که جا به جا شد.

متقی گفت: به طور معمول در زمان برنامه‌ریزی آموزشی، چنین مواردی را لحاظ می‌کنیم تا دانشجویان با مشکل مواجه نشوند و اگر موردی هم باشد جا به جا می‌کنیم که امسال هشت مورد تداخل زمانی داشتیم و جا به جا کردیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول