اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیرجند خبر داد

عشایر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی/اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به جامعه عشایری خراسان جنوبی

فرماندار شهرستان بیرجند با بیان اینکه عشایر از تمامی ظرفیت و توان خود در راستای تولید محصولات دامی تلاش می‌کنند، گفت: عشایر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی هستند.

عشایر مصداق بارز اقتصاد مقاومتی/اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به جامعه عشایری خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی ناصری بعدازظهر امروز در شورای عشایری شهرستان بیرجند، اظهار داشت: سازمان عشایر یکی از بنیان‌های فکری است که حضرت امام(ره) در ابتدای نهضت اسلامی در سال 1342 پایه‌گذاری کردند که با تکیه بر نیروهای مردمی به ویژه قشر زحمت‌کش جامعه است.

وی بیان کرد: عشایر یکی از جلوه‌های حقیقی کار، تولید و بهره‌وری هستند که از دیرباز در جامعه مطرح است.

فرماندار شهرستان بیرجند با اشاره به اینکه عشایر با کمترین امکانات و مصرف، بیشترین میزان تولید را دارند، اذعان داشت: این قشر زحمتکش جامعه در هر شرایطی به کار و تولید ادامه می‌دهند و دست از فعالیت بر نمی‌دارند.

ناصری اضافه کرد: با وجود خشکسالی‌های اخیر در استان همچنان این قشر زحمتکش به کار خود ادامه می‌دهند چراکه سبک و سیاق زندگی سنتی خود را حفظ کرده‌اند.

وی با اشاره به مرزی بودن خراسان جنوبی، ادامه داد: شاید عشایر در شهرستان بیرجند آنطور که باید به چشم نمی‌آیند اما عشایر در این استان مرزی به عنوان مرزداران و ادامه دهنده راه تولید بشمار می‌آیند.

عشایر؛ قطع‌کننده وابستگی‌ها در زمینه تولیدات دامی

فرماندار بیرجند عشایر را قطع‌کننده وابستگی‌ها در زمینه تولیدات دامی دانست و بیان داشت: عشایر مردمانی سخت‌کوش و کم‌توقع هستند که مصداق بارز اقتصاد مقاومتی در جامعه محسوب می‌شوند.

ناصری به سرشماری جامعه عشایری در سال 85 اشاره کرد و ادامه داد: در این سرشماری جمعیت عشایری شهرستان بیرجند شامل 105 خانوار و 600 نفر جمعیت بود که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در حال حاضر به حدود 660 نفر رسیده باشد.

وی اظهار داشت: عشایر شهرستان بیرجند دارای 32 هزار و  500 رأس دام هستند که از این میزان سالانه 35 تن گوشت و 900تن فرآورده‌های لبنی به دست می‌آید.

فرماندار شهرستان بیرجند اضافه کرد: درآمد عشایر شهرستان بیرجند سالانه 10 میلیارد ریال است.

اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به جامعه عشایری

ناصری از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه  10 میلیون تومانی به جامعه  عشایری خبر داد و افزود: کارمزد این تسهیلات سالانه 20 درصد است که از این میزان 4 درصد توسط متقاضی و 16 درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: این تسهیلات در راستای اجرای طرح‌هایی در قالب افزایش تولید گوشت قرمز و پرواربندی دام‌ها اجرا می‌شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات پنج سال است.

فرماندار بیرجند تصریح کرد: همچنین در مناطقی که توان تولید صنایع دستی با قابلیت عرضه به بازار وجود دارد این تسهیلات عرضه می‌شود.

لزوم توجه مسؤولان به جامعه عشایری و کشاورزی

ناصری بر لزوم توجه مسؤولان به جامعه عشایری و کشاورزی تاکید و بیان داشت: ما مدیون عشایر و کشاورزان هستیم و باید در راستای رفع مشکلات این قشر گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه عمق محرومیت‌ها در استان زیاد است، خاطرنشان کرد: مشکلات کمبود منابع تنها به منابع دولتی نیست چراکه بعضی از مشکلات را می‌توان با تعامل ادارات دولتی رفع کرد که این امر نیازمند همت مسؤولان در سطح استان است.

انتهای پیام/2248/ذ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول