اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه

سیاست‌های کلی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبیین می‌شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هدف اصلی برگزاری اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبیین سیاست‌های کلی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی است.

سیاست‌های کلی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تبیین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ابراهیم واشقانی فراهانی در نشست خبری چهاردهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی که شنبه‌شب در هتل قصر طلایی مشهد برگزار شد، بابیان اینکه هدف اصلی این اجلاس تبیین سیاست‌های کلی پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد است، گفت: لازمه استفاده از ظرفیت هیأت علمی و دانشجویی دانشگاه آزاد در مشارکت پروژه‌های کلان، ایجاد قطب‌های علمی و مراکز پژوهشی است که در این اجلاس بر ایجاد آن‌ها تأکید می‌شود.

رویکرد دانشگاه آزاد را تعامل نزدیک با دستگاه‌های اجرایی دانست و افزود: در این اجلاس، استان‌ها باید نسبت به قطب‌های علمی و مراکز پژوهشی برتر مأموریت خود را تعیین کنند و اگر این مأموریت ملی به تصویب رسید باید برنامه‌های خود را در راه طرح‌های کلان ملی تعیین کنند.

وی حل مشکلات و چالش‌های صنعتی جامعه را از اهداف دیگر این اجلاس بیان و تصریح کرد: سیاست‌هایی برای این مشکلات تعیین‌شده که برای اول باید جزئیات آن‌ها تبیین شود و با تبیین این برنامه‌ها در این همایش، راه اجرایی کردن آن‌ها تسهیل شود و با سرعت بیشتری اجرا شود و بتواند پاسخگوی حل مشکلات و درآمدزایی برای جامعه داشته باشد.

همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد این همایش را یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی در عمل دانست و گفت: تمام معاونان پژوهشی در این گردهمایی سعی می‌کنند که باهم‌افزایی مشکلات جامعه را در حوزه پژوهشی و فناوری حل کنند.

عباس شیخ‌الاسلامی نسل سوم دانشگاه‌ها را در حرکت به‌سوی فناوری و پژوهش دانست و افزود: نسل سوم دانشگاه‌ها صرفاً نسل آموزشی و پژوهشی نیست بلکه به سمت کارآفرینی و فناوری و تبدیل علم به ثروت رفته است.

وی حوزه معاونت پژوهشی را یکی از مهم‌ترین حوزه‌های دانشگاه آزاد عنوان کرد و تصریح کرد: حوزه معاونت پژوهشی نقش اساسی دارد و حوزه فکری دانشگاه است که باید با دستاوردهای دنیا به‌روز شود والا ضربه می‌خورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد د بابیان اینکه این همایش موجب هم‌افزایی و هم‌فکری بین معاونین پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد می‌شود، گفت: این اجلاس با حضور معاونین پژوهشی و فناوری دانشگاه‌های آزاد از 400 واحد آموزشی سراسر کشور برگزار می‌شود.

چهاردهمین اجلاس معاونان پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی روز یک‌شنبه با افتتاح المان شهدای دانشگاه آزاد در این دانشگاه آغاز می‌شود.

انتهای پیام/3268/ر30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول