اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای شهر اصفهان مطرح شد

ضرورت حل سریع معضل ترافیک غرب اصفهان/ پیگیری برای لغو قانون مالیات‌ها در مجلس دهم

اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در جلسه علنی امروز شورا به بیان موضوعات ترافیکی، خدماتی، تفریحی و زیست‌محیطی شهر پرداختند و هر یک نظرات خود را ارائه کردند.

ضرورت حل سریع معضل ترافیک غرب اصفهان/ پیگیری برای لغو قانون مالیات‌ها در مجلس دهم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، پیش از ظهر امروز اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در یک‌صد و سی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان به طرح موضوعات ترافیکی، خدماتی، تفریحی و زیست‌محیطی شهر پرداختند و هر یک نقطه نظرات خود را بیان کردند.

سید کریم داوودی در این جلسه ضمن اشاره به ترافیک غرب اصفهان اظهار کرد: حجم وسایل نقلیه در غرب اصفهان اشباع‌ شده و با پروژه‌های عادی قابل‌حل نیست، این مسئله باید به‌ عنوان یک پروژه خاص در دستور کار قرار گیرد، در غیر این صورت باید در آینده آماده فاجعه‌ای در این منطقه شویم.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه درباره تردد موتورسیکلت‌ها در پارک‌ها و معابر عمومی عنوان کرد: تردد و بعضاً برگزاری مسابقات موتورها در پارک‌ها آسایش را از مردم گرفته که از بخش خدمات شهری شهرداری خواهشمندیم مانند گذشته تدابیری را برای جلوگیری از این عبور و مرورها بیندیشند.

مهدی باقربیگی در نطق میان دستور خود در صد و سی‌امین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک موفقیت اصغر فرهادی در جشنواره کن، اظهار کرد: ایجاد بستری مناسب برای فعالیت چهره‌ها و فعالان فرهنگی و هنری در استان می‌تواند کمک بسزایی را در کسب این داشته باشد.

وی با اشاره به آلودگی هوا و اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش ریز گردها از سوی دستگاه‌ها و شهرداری اصفهان عنوان کرد: بهترین روش برای کاهش آلودگی‌ها استفاده از گیاهان سبز است که ذرات ریز گردها را جذب و به هوای پاکیزه تبدیل می‌کنند که این فایده بزرگ نجات‌بخش بشر مدرن و ماشینی خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه خاطر نشان کرد: پرورش گیاهان سبز در منازل علاوه بر کاهش سموم ناشی از آلودگی، کم شدن هزینه‌های کاهش آلایندگی هوا را در کنار زیبایی شهر و زندگی سالم برای شهروندان را در بر خواهد داشت.

مهدی باقر بیگی تغییر کاربری در شهرداری‌ها را یکی از موضوعاتی دانست که باید موردتوجه شورای اسلامی شهر قرار گیرد و گفت: طبق ماده 7 گسترش فضای سبز در شهرها، باید مورد نظارت قرار گیرد و بدون تاییدیه از شورای اسلامی شهر حق تغییر محدود و کاربری در آن وجود ندارد.

احمد شریعتی در نطق میان دستور خود با اشاره به ترافیک به وجود آمده در خیابان جی براثر احداث خطوط مترو تصریح کرد: اکنون خیابان جی با ترافیک شدیدی مواجه است که تقاضامندیم در امر راه‌اندازی خط BRT آن تعجیل به کار رود تا از بار ترافیکی آن کاسته شود.

این عضو شورای شهر ضمن پیگیری برای فعال کردن پروژه پل عابر پیاده دانشگاه ارغوانیه عنوان کرد: یکی از مشکلات این منطقه که مردم نیز پیگیر حل آن هستند وجود تقاطع‌های نامتقارن است که خواستار اصلاح آن هستیم.

علیرضا نصر اصفهانی با اشاره به بارور شدن درختان توت در سطح شهر و استفاده مردم از آن‌ها تصریح کرد: تقاضا داریم که شهرداری نسبت به جلوگیری از کاشت درختان در حاشیه خیابان‌ها جلوگیری کند و به دنبال اختصاص مکانی برای استفاده عموم مردم از این درختان برود تا مردم بتوانند به سهولت و بدون مشکل از آن‌ها استفاده کنند.

وی نصب تابلوهای هشدار در چهارراه‌ها را در جهت نظم و انضباط امری مؤثر و لازم دانست و گفت: لازم است تا همه چهارراه‌ها به این تابلوها مجهز شوند و مردم نیز نصب به آن‌ها آموزش‌های لازم را ببینند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان از وجود امتیازی به امر نمازخانه در پمپ‌های بنزین خبر داد و بیان کرد: در گذشته امتیازی جهت نمازخانه‌ها در نظر گرفته می‌شد ولی ظاهراً امروز این امتیاز حذف‌شده و جای خود را به دیگر کاربری‌ها داده که این موضوع مستلزم پیگیری است.

در پایان این جلسه عباس حاج رسولی‌ها با اشاره به آغاز فعالیت مجلس دهم اظهار کرد: از نمایندگان در مجلس دهم خواستاریم در بدو ورود خود لایحه و طرحی را برای لغو قانون‌مالیات‌ها تصویب کنند چراکه وضعیت مسکن و بازار مسکن در حال حاضر در اغما است و با اجرایی شدن این قانون هم کاملاً از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/63075/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول