اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مطرح کرد

اعزام یک میلیون دانشجو به راهیان نور در سال جاری

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال با مشارکت سپاه و بسیج اردوهای راهیان نور دانشگاه‌های کشور با حضور یک میلیون دانشجو برگزار می‌شود.

اعزام یک میلیون دانشجو به راهیان نور در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، محمد فرهادی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله حسین نوری همدانی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، اظهار کرد: اکنون نزدیک به چهار میلیون و 800 هزار دانشجو در بیش از 2 هزار و 800 واحد آموزش عالی در کشور تحصیل می‌کنند.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آموزشی و پژوهشی با کشورهای فرانسه و ایتالیا اضافه کرد: نزدیک به 100 هزار نفر از دانشجویان کشور در مقطع دکتری درحال سپری کردن دوره‌های آموزشی هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هدفمندسازی پژوهش‌های علوم انسانی را از اولویت‌های وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری برشمرد و ادامه داد: اکنون از نظر رشد علمی در سطح بین‌المللی در جایگاه چهارم هستیم.

وی با بیان اینکه 200 نفر از اساتید کشور در گروه یک درصد دانشمندان برتر جهان قرار دارند، مطرح کرد: طی دو سال اخیر 14 دانشگاه کشور به عنوان یک درصد دانشگاه‌های برتر دنیا انتخاب شده‌اند.

فرهادی با تاکید بر اینکه از اقوام مختلف ایرانی در دانشگاه‌ها حضور دارند، گفت: 46 درصد دانشجویان کشور را دختران و 54 درصد را پسران تشکیل می‌دهند.

وی از فعالیت 20 دانشگاه تک جنسیتی در کشور خبر داد و تصریح کرد: 76 هزار عضو هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور فعالیت دارند که 35 هزار نفر از آنها به دانشگاه‌های دولتی اختصاص دارند.

فرهادی با اشاره به فعالیت 4 هزار شرکت دانش‌بنیان، 167 مرکز رشد و 38 پارک علم و فناوری در کشور گفت: تاکنون 700 شرکت دانش‌بنیان در پارک‌های علم و فناوری ساماندهی شده‌اند و برای دیگر شرکت‌ها نیز تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پرهیز از مدرک‌گرایی را از اولویت‌های این وزارتخانه برشمرد و تاکید کرد: امسال با مشارکت سپاه و بسیج اردوهای راهیان نور دانشگاه‌های کشور با حضور یک میلیون دانشجو برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مقابله با آسیب‌های اجتماعی در دستور کار مسؤولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار گرفته است، عنوان کرد: طی یک سال اخیر با تشکیل شورای پژوهش برای تدوین علوم انسانی اسلامی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات مطلوبی انجام شده است.

انتهای پیام/78023/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول