اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان خبر داد

آغاز به کار جشنواره فیلم روح‌الله در اصفهان / اکران فیلم حاتمی‌کیا در مورد حضرت امام

نخستین جشنواره فیلم روح‌الله همزمان با سالروز آزادی خرمشهر در شهر اصفهان آغاز به کار کرد.

آغاز به کار جشنواره فیلم روح‌الله در اصفهان / اکران فیلم حاتمی‌کیا در مورد حضرت امام

حجت‌الاسلام عباس کمساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به آغاز به کار جشنواره فیلم روح‌الله اظهار داشت: مراسم افتتاحیه اولین جشنواره فیلم روح‌الله دیروز و همزمان با سالروز آزادی خرمشهر با حضور گسترده جوانان هنرمند و هنردوست برگزار شد.

وی افزود: در آیین افتتاحیه این جشنواره از خانواده شهید مجید تیغ ساز که نقش کلیدی در عملیات بیت‌المقدس داشت تقدیر و کلیپی از آثار این شهید هنرمند پخش شد.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) اصفهان با بیان اینکه در این مراسم چندین هنرمند مطرح استانی و کشوری حضور داشتند عنوان کرد: فیلم کوتاهی به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا که در سال 1370 در مورد زندگی و رحلت حضرت امام ساخته شده بود به نمایش درآمد و در ادامه مراسم ابراهیم حاتمی کیا به ارائه سخنان خود پرداخت.

وی ادامه داد: پس از پایان برنامه افتتاحیه اکران فیلم‌ها در دو سانس در محل نگارستان شروع شد و با توجه به کوتاه بودن فیلم‌ها که طبق قوانین جشنواره حداقل 1 و حداکثر 3 دقیقه بود، بسیاری از آن‌ها به نمایش در آمد.

کمساری به برنامه‌های امروز و فردای جشنواره فیلم روح‌الله اشاره کرد و ابراز داشت: صبح امروز کارگاهی با حضور احمدرضا درویش کارگردان آثار مذهبی و انقلابی در حاشیه جشنواره برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین نمایشگاه لبخند امام در گالری شماره 2 نگارستان امام برپا شده که شامل 45 عکس کمتر دیده شده از امام خمینی(ره) است که هر کدام به نوعی لبخند ایشان را به نمایش می‌گذارند.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) اصفهان تأکید کرد: آئین افتتاحیه و اختتامیه در استان اصفهان برگزار می‌شود اما اکران آثار ارسال شده به جشنواره همزمان با اصفهان در 13 استان کشور انجام می‌شود.

کمساری با بیان این‌که ارسال بالای یک هزار اثر به اولین دوره جشنواره نشان از اقبال نسل امروز از اندیشه‌های امام است گفت: در مراسم اختتامیه که 5 خرداد ماه از ساعت 17 در سالن اهل بیت برگزار می‌شود بیش از 24 هنرمند سینمای کشور از جمله کمال تبریزی، مریلا زارعی، احمدرضا درویش و... حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/63064/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول