اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان:

ملت ایران به برکت نفس مسیحایی ولی‌امر مسلمین، شکست‌ناپذیر شده است

فرمانده سپاه انصار المهدی(عج) استان زنجان گفت: ملت ایران به برکت نفس مسیحایی ولی‌امر مسلمین، شکست‌ناپذیر شده است.

ملت ایران به برکت نفس مسیحایی ولی‌امر مسلمین، شکست‌ناپذیر شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سردار جهانبخش کرمی ظهر امروز در سخنان پیش خطبه‎های نماز جمعه این هفته شهر زنجان با تبریک سوم خرداد، سالروز عملیات بیت‎المقدس اظهار داشت: در این عملیات، شرایط برای هر دو طرف حساس بود و هر دو طرف تلاش می‎کردند به اهداف خود برسند و 60 هزار نیروی عراق با همه تجهیزات و پشتیبانی در منطقه عملیاتی بیت‎المقدس حضور داشتند.

وی با بیان اینکه قبل از موانع مصنوعی دشمن، نیروهای ایران با رودخانه خروشان کارون به عنوان مانع طبیعی مواجه بودند، تصریح کرد: از هر چهار طرف منطقه منحصر در آب و غیرقابل نفوذ بود.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه تجهیزات دشمن بسیار پیشرفته بود و با ویران کردن شهر خرمشهر دشمن تلاش داشت تا جلوی پیشروی نیروهای ایرانی را بگیرد، تصریح کرد: فرماندهان این موضوع را به کانال دفاعی سوئز تشبیه کردند.

کرمی گفت: فرماندهان جوان سپاه، ارتش و بسیجی عملیاتی طراحی کردند که با دور زدن دشمن، اجرایی و تنها با اعتقاد و ایمان رزمندگان اسلام پیروزی نصیب ایران شد.

وی با اشاره به اینکه هدف این عملیات آزادسازی خرمشهر، هویزه، منطقه عمومی خرمشهر و تأمین مرزهای بین‎المللی بود، افزود: هدایت حضرت امام خمینی (ره) و دعای خیر مردم ایران رمز پیروزی در این عملیات بود.

کرمی وحدت ارتش، بسیج و سپاه و نیروهای مسلح و شور و شوق در بین رزمندگان اسلام از دیگر دلایل موفقیت این عملیات عنوان کرد و افزود: 112 گردان سپاهی و بسیجی و 45 گردان ارتش در این عملیات حضور داشته و این وحدت موجب پیروزی شد.

وی با بیان اینکه این عملیات از 9 اردیبهشت ماه با پیام شهید صدوقی و آیت‎الله مشکینی با قرائت سوره فتح و با اعلام رمز عملیات و ارسال پیام به رزمندگان اسلام آغاز شد، افزود: سه قرارگاه که عملیات را انجام می‎دادند قرارگاه فتح 25 کیلومتر پیشروی کرد.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به اینکه مرحله دوم عملیات از 16 اردیبهشت ماه به منظور تثبیت خطوط مرز انجام و 9 هزار اسیر از دشمن گرفته شد، گفت: در مرحله سوم نیز با وجود مقاومت نیروهای عراقی، پیروزی با نیروهای ایرانی بود.

وی با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر در مرحله چهارم مورد توجه نیروهای ایرانی بود و با وجود اینکه صدام دستور داده بود باید خرمشهر حفظ شود اما این مقاومت نتیجه نداد، خاطرنشان کرد: نیروهای ایرانی در سوم خرداد زیر ضربات خرده کننده با روحیه انقلابی برای انجام فرمان امام محاصره را تنگ کرده و 10 صبح این روز، روز پیروزی رزمندگان اسلام بود.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان خاطرنشان کرد: رزمندگان اسلام با اوج فداکاری وارد خرمشهر شده و با فریاد «الله‌اکبر»، «یا حسین» و «یا زهرا» خرمشهر را که به خونین‌شهر تبدیل شده بود، آزاده و صحنه‎های بسیار زیبایی را خلق کردند.

کرمی با اشاره به اینکه حضرت امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، افزود: این عملیات با یاری خداوند متعال انجام شد.

وی با بیان اینکه 16 هزار کشته و مجروح از دشمن و 19 هزار اسیر نتیجه عملیات بیت‎المقدس بود، گفت: حضرت امام فرمودند «فتح خرمشهر فتح ارزش‎های اسلامی است».

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان با اشاره به حضور رزمندگان زنجانی در چهار مرحله عملیات در قالب 6 گردان به عنوان خط‌شکن، گفت: رزمندگان زنجان در قالب تیپ 7 ولی‌عصر (عج) و تیپ 8 نجف در این عملیات خوش درخشیدند.

کرمی با اشاره به سخنرانی سردار اوصانلو در مراسم سوم خرداد زنجان، گفت: وی از دست مبارک ولی امر مسلمین، فرمانده کل قوا، نشان فتح را دریافت کردند که در این عملیات نیز به عنوان فرمانده حضور داشتند.

وی گفت: مراسم بزرگداشت فتح خرمشهر سوم خرداد ساعت 17 در حسینیه عاشقان ثارالله زنجان برگزار می‎شود.

وی با بیان اینکه هر جا که روحیه وحدت و ولایت‌پذیری حاکم باشد، پیروزی حاصل می‎شود، افزود: با وجود اینکه جنگ هشت‌ساله تمام شده است اما دفاع مقدس همچنان باقی است و امروز دشمن روحیه انقلابی، ولایی و باورهای دینی مردم ایران را نشانه گرفته است.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان ادامه داد: دشمن با همه ابزارهای شیطانی از جمله 18 هزار شبکه ماهواره، شبکه‎های اجتماعی و تهاجم فرهنگی را علیه ملت ایران و ملت‎های مسلمان آغاز کرده است.

کرمی با بیان اینکه از بین بردن روحیه استکبارستیزی و اعتقادات افراد جامعه به ویژه جوانان از اهداف دشمن در جنگ امروز است، افزود: اگر دشمن موفق شود برنامه‎های خود را عملیاتی کند، پیروزی با دشمن است که باید مقابله کرد.

وی بسیج مسلمانان در یمن، سوریه، لبنان، فلسطین و کشورهای اسلامی را به برکت روحیه استکبارستیزی و خون پاک شهدا عنوان کرد و گفت: باید روحیه دوران دفاع مقدس را حفظ کنیم تا در برابر توطئه‎های دشمنان با گوش دادن به فرمان ولایت، در برابر دشمنان ایستادگی کرد.

فرمانده سپاه انصار المهدی (عج) استان زنجان بر ضرورت حفظ روحیه انقلابی در برابر جبهه جنگ نرم دشمنان تأکید کرد و گفت: ملتی که گوش به فرمان ولایت بوده و روحیه استکبارستیزی خود را حفظ کند، پیروز میدان است.

کرمی یادآور شد: وی رمز موفقیت ملت ایران در مبارزه با رژیم طاغوت، جنگ و ایستادگی در برابر ابرقدرت‎های عالم، وحدت، ایستادگی و روحیه ولایت‎پذیری است.

انتهای پیام/73003/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول