اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موسسه نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان خبر داد

آغاز جشنواره «فیلم روح الله» در اصفهان از هفته آینده

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) اصفهان گفت: جشنواره ملی فیلم روح الله با حضور فیلم‌سازانی از سراسر کشور و شهروندان اصفهانی از سوم تا پنجم خرداد ماه در محل نگارستان امام خمینی اصفهان برگزار می‌شود.

آغاز جشنواره «فیلم روح الله» در اصفهان از هفته آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام عباس کمساری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از وظایف اصلی موسسه نشر و تنظیم آثار امام، ترویج افکار و نظرات امام خمینی (ره) است.

وی افزود: طی سال‌های گذشته توسط موسسه، تمامی نوشته‌ها و آثار امام منتشر شده و بسیاری از این آثار به زبان‌های زنده دنیا ترجمه و در اختیار آزادگان جهان قرار گرفته است.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی(ره) اصفهان با تأکید بر ضرورت شناساندن تفکر امام به نسل‌های امروزی که ایشان را درک نکرده‌اند، ادامه داد: این وظیفه در درجه اول به دوش موسسه و در مرحله بعد وظیفه عموم نهاد و سازمان‌هاست.

وی در همین راستا تصریح کرد: یکی از قالب‌های تأثیر گذار، زبان هنر است؛ اگر اندیشه در قالب هنر قرار بگیرند ماندگار آن حتمی است، با توجه به این مسئله برای استفاده از این ظرفیت تصمیم به برگزاری جشنواره فیلم روح الله گرفته شد.

کمساری هدف دیگر جشنواره فیلم روح الله را استفاده از ظرفیت نیروی جوان فیلم‌ساز عنوان کرد و توضیح داد: جشنواره‌ای در سال‌های گذشته با عنوان آیینه و آفتاب در 6 دوره برگزار شد که 4 دوره آن به میزبانی اصفهان بود، این جشنواره چند سالی برگزار نشد تا امسال که برگزاری مجدد آن با عنوان جدید را در نظر داریم.

وی اضافه کرد: جشنواره فیلم روح الله با حضور پیشکسوتان فیلم انقلاب، خانواده‌های شهدا، مسوؤلان فرهنگی شهر و استان اصفهان، فیلم‌سازانی از سراسر کشور و شهروندان اصفهانی از 3 تا 5 خردادماه در محل نگارستان امام خمینی اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی در اصفهان ادامه داد: ساعت 16 روز سوم خرداد ماه و همزمان با سالروز آزادی خرمشهر مراسم طی آیین افتتاحیه‌ای جشنواره فیلم روح الله آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: طبق زمان‌بندی انجام شده، چهارم خرداد فیلم‌ها منتخب به روی پرده می‌روند و روز پنجم خرداد از ساعت 17 مراسم اختتامیه همراه تقدیر از نفرات برتر برگزار خواهد شد.

کمساری نمایشگاه عکس «لبخند امام» با 45 عکس از ایشان که اکثر آن‌ها برای اولین بار در معرض دید عموم قرار می‌گیرند یکی از برنامه جانبی جشنواره فیلم روح الله خواهد بود.

به گفته مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی در اصفهان، تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان انقلابی که در ترویج افکار امام مؤثر بوده‌اند؛ تجلیل از خانواده‌های شهدای هنرمند در مراسم افتتاحیه و همچنین برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی در حوزه فیلم از دیگر برنامه‌هایی است که در حاشیه این جشنواره برگزار می‌شود.

وی به آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره اشاره داشت و عنوان کرد: بیش از هزار اثر در قالب‌های فیلم، پویانمایی، مستند و نماهنگ در محدوده زمانی تعیین شده ارسال شد که از این تعداد 50 اثر توسط داوران جشنواره برای حضور در جشنواره فیلم روح الله انتخاب شد.

کمساری با تأکید بر نقش داوران در کیفیت جشنواره‌ها اعلام کرد: کمال تبریزی، مریلا زارعی، فرشته طائرپور، ابوالفضل جلیلی و محمدحسین حقیقتی گروه داوری جشنواره فیلم روح الله را تشکیل می‌دهند.

وی خاطر نشان کرد: امسال جشنواره به صورت ملی برگزار شد که درصددیم برای سال آینده بتوانیم دومین جشنواره فیلم روح الله را به صورت بین‌المللی و با حضور فیلم‌سازان کشورهای مختلف به میزبانی اصفهان برگزار کنیم.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر گستره جغرافیایی فیلم‌های ارسال شده، گفت: تهران، خراسان رضوی، خوزستان و اصفهان به ترتیب بیشترین آثار ارسالی را داشته‌اند.

وی تأکید کرد: همزمان با اصفهان فیلم‌های منتخب در 13 مرکز استان نیز به نمایش در می‌آیند؛ در روز پایانی از 10 اثر منتخب تقدیر خواهد شد.

کمساری در پایان مدت زمان فیلم‌ها را از 60 تا 180 ثانیه اعلام کرد و ابراز داشت: دلیل انتخاب این محدودیت زمانی برای آثار ارسال استفاده این فیلم‌ها در فضای مجازی است که امیدواریم بتوانیم پس از اکران‌های جشنواره، توزیع گسترده این فیلم‌ها در فضای مجازی بتواند به ترویج افکار و نظرات امام منجر شود.

انتهای پیام/63064/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول