اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شوراهای آموزش و پرورش:

قانون شوراهای آموزش و پرورش بازنگری می‌شود

مدیرکل امور شوراهای آموزش و پرورش گفت: به منظور توسعه ظرفیت قانون شوراهای آموزش و پرورش و جذب مشارکت مردم و سایر نهادها، این قانون امسال بازنگری و اصلاح خواهد شد.

قانون شوراهای آموزش و پرورش بازنگری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نورعلی عباس‌پور ظهر امروز در مراسم افتتاحیه دوره آموزشی ویژه کارشناسان و مسؤولان شوراهای آموزش و پرورش استان‌ها در سنندج، از برگزاری طرح مهارت جلب مشارکت برای مدیران مدارس خبر داد و اظهار کرد: در 5 هزار مدرسه کشور، مدیران مدارس باید مهارت نحوه جلب مشارکت را آموزش ببینند.

وی با اشاره به انجام اقدامات زیرساختی شوراهای آموزش و پرورش در سال گذشته افزود: ایجاد ارتباط و تعامل مستمر و نزدیک با وزارت کشور از جمله این اقدامات است.

وی بیان کرد: در راستای تأکیدات وزیر کشور، استانداران و فرمانداران به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش باید عنایت ویژه‌ای نسبت به برگزاری جلسات شورا و پیگیری مسائل و برنامه‌های آموزش و پرورش استان‌ها داشته باشند.

مدیرکل امور شوراهای آموزش و پرورش به محورهای کاری این شوراها پرداخت و خاطرنشان کرد: از دیگر محورهای کاری ما ارتباط با شورای عالی استان‌ها بوده است که به شهرداران نیز تأکید شده است در جلسات شورای آموزش و پرورش حضور مؤثر داشته باشد.

عباس‌پور، برگزاری دوره‌های آموزشی برای 2 هزار و 500 مدرسه هیأت امنایی را از دیگر فعالیت شوراها عنوان کرد و افزود: در این مدارس با مشکلات زیادی روبه‌رو شدیم و در نتیجه برای همه مدارس هیأت امنایی استان‌ها این دوره آموزشی برگزار شد.

وی با اشاره به برنامه‌های مهم دبیرخانه شورای آموزش و پرورش، اصلاح و بازنگری قانون شوراها را از جمله این برنامه عنوان کرد و گفت: به منظور توسعه ظرفیت قانون شوراهای آموزش و پرورش و جذب مشارکت مردم و سایر نهادها، این قانون امسال بازنگری و اصلاح خواهد شد.

وی از ابلاغ مسؤولیت ساماندهی خیرین مدرسه‌‌ساز به دبیرخانه شوراهای آموزش و پرورش در سال جاری خبر داد و یادآور شد: در راستای ضابطه‌مند کردن خیرین مدرسه‌‌ساز، فانی وزیر آموزش و پرورش این مأموریت را به شوراها واگذار کرده و تاکنون کارگروهی به همین منظور تشکیل شده است.

مدیرکل امور شوراهای آموزش و پرورش تدوین سند مشارکت در آموزش و پرورش، برگزاری دوره‌های آموزشی برای فرمانداران در 9 قطب، انعقاد تفاهم‌نامه در سطح کلان با اوقاف و امور خیریه، دانشگاه فرهنگیان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را دیگر برنامه‌های اجرایی در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/79007/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول