اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با استفاده از توان بومی صورت گرفت

دستیابی فولاد مبارکه به دانش سامانه‌های خودکارسازی سطح یک ریخته‌گری

کارشناس ابزار دقیق ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه از ارتقای سیستم ماشین 4 ریخته‌گری خبر داد و گفت: شرکت فولاد مبارکه با همکاری یک شرکت ایرانی به دانش سامانه‌های خودکارسازی سطح یک ریخته‌گری دست پیدا کرد.

دستیابی فولاد مبارکه به دانش سامانه‌های خودکارسازی سطح یک ریخته‌گری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، حسین قاسمی از ارتقای سیستم ماشین 4 ریخته‌گری خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه برای اولین بار شرکت فولاد مبارکه با همکاری یک شرکت ایرانی به دانش سامانه‌های خودکارسازی سطح یک ریخته‌گری دست پیدا کرد.

وی با اعلام این خبر افزود: سیستم سابق از نوع PLC های ABB بود که فنّاوری ساخت آن به بیش از 40 سال پیش بازمی‌گردد و دارای اشکالاتی از قبیل عدم تولید و تأمین کارت‌های استفاده‌شده، سیستم HMI کند با امکانات کم، مستهلک بودن قطعات، تکمیل بودن ظرفیت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، استفاده از فلاپی درایو و مشکلات مربوط به آن، آرشیو ضعیف، عدم امکان ارتباط با سامانه‌های جدید مانند Level2 و... را در بر داشت.

کارشناس خودکارسازی و ابزار دقیق ریخته‌گری مداوم شرکت فولاد مبارکه ادامه داد: بدین منظور با توجه به مشکلات فوق پروژه‌ای با عنوان ارتقا خودکارسازی تعریف شد که با همکاری شرکت ایریسا و قسمت امور مهندسی این پروژه در سال گذشته آغاز و در بهمن‌ ماه سال جاری به‌طور کامل مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

قاسمی در ادامه به مزایای اجرای این پروژه اشاره نمود و گفت: از نکات مهم اجرای این پروژه، بومی‌سازی نمایشگرهای بزرگ و کوچکی بود که در سطح سایت مورداستفاده قرار می‌گرفت و دارای فنّاوری ارتباط با شبکه پروفی بأس است، ضمن اینکه در این پروژه سعی شد سیستم HMI به نحوی تهیه شود که امکان عیب‌یابی در کمترین زمان و به ساده‌ترین شکل توسط بهره‌بردار قابل انجام باشد.

این کارشناس صنعت فولاد تصریح نمود: از نکات قابل‌توجه دیگر این پروژه می‌توان به اجرای آن در زمان شات دان های برنامه‌ریزی‌شده این ماشین اشاره کرد به‌ نحوی‌ که هیچ‌گونه توقفی به سیستم در رابطه با اجرای این پروژه صورت نگرفت و برای دستیابی به این مهم در هر زمان توقف، کنترل قسمتی از سیستم قدیم به سیستم جدید واگذار می‌شد و طبیعتاً تغییرات در سیستم قدیم نیز اعمال می‌شد تا عملکرد هر دو سیستم در یک‌زمان دچار اختلال نگردد.

وی یادآور شد: در این پروژه سعی شد باصرفه جویی در مصرف قطعات و استفاده حداکثری از توان و دانش افراد درگیر و بومی‌سازی بعضی از قطعات هزینهٔ پروژه از مبلغ پیشنهادی به‌ صورت قابل‌توجهی کمتر شود، ضمن اینکه از نکات بارز دیگر این پروژه، نظارت آن بود که توسط بهره‌بردار و همکاری امور مهندسی بدون به‌ کارگیری پیمانکار انجام گرفت که خود باعث کاهش قابل‌توجهی در هزینه‌های بالاسری پروژه شد.

انتهای پیام/63062/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول