اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رباط کریم:

شوراها امانت‌دار خوبی برای مردم باشند

فرماندار شهرستان رباط کریم گفت: شوراها باید امانت‌دار خوبی برای مردم باشند.

شوراها امانت‌دار خوبی برای مردم باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب استان تهران، علی بیگی صبح امروز در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رباط کریم، اعضای این شورا را مورد تفقد قرار داد و در جمع آنها با حضور امام جمعه و شهردار رباط کریم سخنان مبسوطی ایراد کرد.

فرماندار شهرستان رباط کریم ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در جمع اعضای شورای اسلامی شهر رباط کریم اظهار کرد: قبل از هر چیز یادآوری می‌کنم به روزهای پایانی ماه رجب نزدیک می‌شویم، همان‌گونه که در روایات و احادیث آمده است این ماه بسیار پرفضیلتی است و سفارش زیادی برای تکریم آن شده است.

بیگی در ادامه سخنان خود افزود: در روایتی آمده که اگر کسی یکی از روزهای ماه رجب را روزه بگیرد یکی از درهای بهشت به روی او گشوده خواهد شد.

 وی یکی دیگر از شاخصه‌های بارز ماه رجب را مبعوث شدن حضرت رسول در این ماه قلمداد کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رباط کریم با اشاره به استخراج عملکرد یک‌ساله شورای اسلامی شهر رباط کریم آن را بسیار مثبت ارزیابی کرد و عملکرد این شورا را نسبت به سایر شوراها در سطح شهرستان حائز اهمیت برشمرد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه در آستانه چهارمین دوره شوراها هستیم و سه دوره از شوراها پشت سر گذاشته شده است، متأسفانه به صورت کلی شوراهای اسلامی در سطح شهر و روستا در حوزه مدیریت دچار چالش هستند و این واقعیتی انکارناپذیر است.

بیگی در ادامه گفت: از سوی دولت‌های پیشین به امر شوراها کم توجهی‌هایی شده است که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید اخیراً گام‌هایی برداشته شده است.

فرماندار شهرستان رباط کریم تصریح کرد: یکی دو لایحه تنظیم و به مجلس ارائه شده است که امیدواریم با تصویب آن بخش عمده‌ای از دغدغه‌های شوراها و شهرداری‌ها رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به جایگاه مهم و رفیع شوراها اشاره کرد و گفت: شوراها همواره مورد عنایت حضرت امام راحل و مقام معظم رهبری به‌عنوان پرچم‌داران تعالی شوراها بوده‌اند.

وی  از اینکه شوراها و نظام شورایی توانسته‌اند جایگاه شایسته خود را  در نظام جمهوری اسلامی پیدا کنند ابراز خرسندی کرد.

فرماندار شهرستان رباط کریم بیان کرد: با توجه به 174 اصل و حدود 14 فصل در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 8 تا از اصول قانون اساسی به شوراها اختصاص یافته که نشان از اهمیت شوراها دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رباط کریم در پایان از اعضای شوراها به عنوان امانت‌داران آرای مردم یاد کرد و از آنها خواست قدر این امانت را بدانند و در برابر مردم باید پاسخگو باشند.

انتهای پیام/3154/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول