اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

بدعهدی آمریکایی‌ها در عدم اجرای تعهدات فرجام مکرر ثابت شده است/ هیچ‌کس نباید در مسیر عملکرد شورای نگهبان خدشه وارد کند

اینک که بدعهدی آمریکایی‌ها در عدم اجرای تعهدات خود در رابطه با برجام مکرر ثابت شده و می‌شود، هر چه زودتر باید در چارچوب محتویات برجام برای احقاق حق ایران اسلامی اقدام و فعالیت‌های افتخارآفرین هسته‌ای صلح‌آمیز خود آغاز کرد.

بدعهدی آمریکایی‌ها در عدم اجرای تعهدات فرجام مکرر ثابت شده است/ هیچ‌کس نباید در مسیر عملکرد شورای نگهبان خدشه وارد کند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدحسین صابری از فعالان سیاسی اصولگرا در استان کرمان به شمار می‌رود، وی معاون استانداران کرمان و قم و استاندار اردبیل، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد در دولت‌های نهم و دهم را در کارنامه مدیریتی خود دارد، صابری سابقه مدیریت بنیاد مسکن کرمان، دفتر نظارت شورای نگهبان در استان کرمان و شهرداری کرمان را در کارنامه مدیریتی خود نیز دارد.

صابری با آغاز به کار دولت یازدهم و پایان ماموریتش در دولت دهم به عنوان استاد و رئیس دانشکده مدیریت و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمان فعالیت می‌کند، صابری با اشاره به صحبت‌های حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جمع شوراهای سراسر کشور یادداشتی را مکتوب کردند که از نظر شما می‌گذرد.

صحبت‌های رئیس جمهوردر جمع نمایندگان شوراهای سراسر کشور را در شماره 6201 روزنامه ایران خواندم به عنوان کسی که سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف اجرایی، عمرانی و نظارت انتخاباتی حضور داشته‌ام، وظیفه خود دانستم که با تقدیر و تشکر از خدمات دولت، مطلبی را بر حسب تکلیف بیان کنم هر چند ممکن است، چندان مقبول، موثر و مفید واقع نشود.

رئیس جمهور از روی دلسوزی و حمایت از یکی از داوطلبان و منتخبان انتخابات اصفهان اعلام می‌دارند که «مرحله دیگر بعد از رای مردم و صحت انتخابات، بررسی اعتبارنامه در مجلس شورای اسلامی است و هیچ نهاد دیگری در این میان نمی‌تواند ملاحظه کند».

همه می‌دانند که جناب روحانی به عنوان یک حقوقدان سال‌های سال و چند دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده و به عنوان عضوی از هیئت رئیسه، مجری قانون و مدافع به حق قانون بوده و حداقل چند مرحله با مکانیسم فعلی در انتخابات ثبت‌نام کرده، احراز صلاحیت شده، تبلیغ و رای جمع کرده، انتخاباتش از مسیر قانونی هیأت‌های اجرایی و نظارت استان بررسی شده و پس از آن که در هیئت مرکزی نظارت و شورای نگهبان به تایید رسیده، اعتبارنامه‌اش توسط فرماندار و رئیس هیأت نظارت شهرستان صادر و به مجلس شورای اسلامی ارسال و در آن جا پس از طرح با رای نمایندگان تایید و سپس به انجام رسالت سنگین و وظایف حجیم نمایندگی پرداخته است.

بنابراین رئیس جمهور به خوبی می‌داند که هرگونه اظهارنظر در مورد صحت و تایید انتخابات از اختیارات شورای نگهبان است، لذا اظهار نظر در مورد رای افراد در نهایت وظیفه شورای نگهبان است و هیچ‌کس نمی‌تواند و نباید در مسیر عملکرد شورای نگهبان خدشه وارد کند.

ابطال انتخابات یا تایید صحت آن پس از اعلام نتایج اولیه آرا صرفا از اختیارات و از طریق شورای نگهبان است، صحبت رئیس جمهور مبنی بر اینکه هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند، ملاحظه کند درست است، اما باید از ایشان سئوال کرد، منظور کدام نهاد است، آیا مداخله رئیس جمهور مشمول این ممنوعیت است.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود به درستی به نقش مردم و شوراها اشاره و یادآوری کرده که مردم‌سالاری یکی از افتخارات بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران است.

این مطلب حرف درستی است، مردم سالاری دینی در چارچوب اسلام ناب و در قالب قانون اساسی و اصول مترقی آن از جمله اصل مترقی ولایت‌فقیه که ایده ماندگار امام راحل است.

به همین علت مردم مسلمان ایران اسلامی در یوم‌الله 12 فروردین سال 58 دقیقا 50 روز پس از پیروزی با توکل بر خدا و هدایت‌های پیامبرگونه امام راحل و با رای 98.2 درصدی خود جمهوری اسلامی را انتخاب کردند، نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر پس ملاک در همه عرصه‌ها حضور مردم و جمهوریت بر مبنای احکام اسلام است.

رئیس جمهوری به درستی اشاره کرده که «خداوند به پیامبر اسلام (ص) نیز امر می‌کند در امور از مشورت با دیگران استفاده کنند» که مطلب حقی است و حتما ایشان باور دارند در همان جا که به مشورت تاکید شده به شرایط مشورت و ویژگی‌های مشاور هم توصیه شده است.

جناب روحانی در بخش‌های بعدی سخنان خود به نقش کارگزاران، دولت‌مردان و اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف‌سازی براساس واقعیت‌ها و صداقت و امانتداری اشاره کرده که یقینا خود جلوتر، بهتر و بیشتر از همه به آن پایبند هستند و خواهند بود.

و باور دارد، امت باوفای ایران اسلامی که مرارت‌های فراوان را برای پیروزی و تداوم و استمرار شکوهمند و قدرتمند انقلاب اسلامی به جان خریده و تحمل می‌کنند، خواستار دفاع از ارزش‌ها، حاکمیت اسلام و ارزش‌های اسلامی، تبعیت از ولایت و حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی و خون مقدس شهدا هستند و هرگز از نفی سلطه و سلطه‌ستیزی دست بر نمی‌دارند.

این امت همه امور را تعقیب، اظهارات را ارزیابی و عملکردها را مقایسه کرده و اگر در مقابل مشکلات و ناملایمات بعضا اشکالات قابل حل، سهل‌انگاری‌ها، کم‌کاری‌ها، تضادهای گفتاری و آماری، گناه را به گردن دیگران انداختن، کار امروز را به فردا افکندن، اعتراض نمی‌کنند، بیشتر به دلیل رعایت شرایط ویژه کشور، نجابت امت، تبعیت از ولایت و امید و انتظار اصلاح امور و بهبودی است.

در خاتمه با آرزوی توفیق مجدد برای دولت‌مردان، امیدواریم که در ادامه راه و کار دولت تدبیر و امید شاهد کار و تلاش بیشتر و مخلصانه، توکل بر خدا و تبعیت بیشتر از رهنمودهای سازنده و کارآمد رهبری و تکیه بر توانمندی نیروهای خودی، فرصت‌ها، منابع کلان و فراوان و قابل استفاده در داخل باشیم.

عمیقا باور کنیم که طبق تذکر جدی و مکرر مقام عظمای ولایت، استکبار و در راس آنها آمریکای جنایتکار و صهیونیست غاصب، دشمن است و به کمتر از نابودی اسلامی و مسلمانان قانع نمی‌شود به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، در هیچ جای عالم تعهد وی به کشور ثابت نشده تا دومین آن در ایران اتفاق بیفتد.

اینک که بدعهدی آمریکایی‌ها و نوکران حلقه به گوشش در عدم اجرای تعهدات خود در رابطه با فرجام مکرر ثابت شده و می‌شود، هر چه زودتر باید در چارچوب محتویات برجام برای احقاق حق ایران اسلامی اقدام و فعالیت‌های هوشمندانه، مقتدرانه و افتخارآفرین هسته‌ای صلح‌آمیز خود آغاز کرد.

انتهای پیام/2446/و40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول