اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر قزوین:

شهرداری در کسب درآمد پایدار باید بیشتر ورود پیدا کند

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: شهرداری در کسب درآمد پایدار باید بیشتر ورود پیدا کند، چراکه ارگانی خودکفا بوده و اغلب درآمدهای آن از سوی مردم تأمین می‌‌شود.

شهرداری در کسب درآمد پایدار باید بیشتر ورود پیدا کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مریم نخستین صبح امروز در جلسه شورای اسلامی شهر قزوین در رابطه با نوع عملکرد شوراها در دوره چهارم که به تجربه و پختگی بیشتری نسبت به دوره‌های گذشته رسیده است، اظهار کرد: تجربه سه دوره شورایی به شکوفایی هرچه بیشتر شورای چهارم کمک شایانی کرده و این مهم موجب شده تا عملکرد خوبی در بخش‌های مختلف ساماندهی ارباب رجوع، طرح تفصیلی و جامع داشته باشد.

وی افزود: تشکیل کمیسیون‌های تخصصی به ارتقای کارکرد شورا نیز کمک شایانی کرده است.

رئیس کمیسیون ساماندهی ملاقات‌های مردمی شورای اسلامی شهر قزوین اجرای یکسان قانون برای همه شهروندان را از مهمترین مطالبات آنان از شورای شهر دانست و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی، طبیعی و استراتژیک قزوین و قرار گرفتن آن در مسیر اتصال شرق به غرب و جنوب به شمال کشور مطالباتی در این راستا وجود دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای شود.

وی تحقق موضوعاتی همچون ساماندهی ورودی‌ها، حفظ باغات سنتی، ارتقاء راه‌های داخلی را نیازمند توجه ویژه دستگاه‌های متولی استانی دانست و بیان کرد: با پای کار آمدن دیگر دستگاه‌های متولی که نقش مؤثری در پیشبرد اهداف تعیین شده دارند، می‌توان به انجام این اقدامات با همراهی مجموعه مدیریت شهری امیدوار بود.

رئیس کمیسیون ساماندهی ملاقات‌های مردمی شورای اسلامی شهر قزوین، شورای شهر را مجموعه‌ای منسجم از متخصصان و صاحب‌نظران دانست و اضافه کرد: تجربه و تخصص آن‌ها از عوامل موفقیت شخصی و مجموعه‌ تحت مدیریتشان شده و این مزیتی انکارناپذیر بوده که برای شهر و شهروندان قزوینی به یادگار مانده است.

نخستین به گزیده‌ای از اقدامات انجام شده در کمیسیون‌های مربوطه اشاره‌ کرد و افزود: در تمام کمیسیون‌ها اقدامات متنوع و مشهودی انجام شده است و از آنجایی که مجموعه مدیریت شهری از نهادها و دستگاه‌هایی به شمار می‌آید که شهروندان نتیجه عملکرد آنان را به طور دقیق در شهر می‌بینند، بنابراین خروجی جلسات و تصمیم‌گیری‌های در کمیسیون‌ها و صحن شورا برای مردم ملموس است.

وی عنوان کرد: در حوزه بانوان با رونق زیرساخت‌ها همچون احداث بوستان‌های ویژه آنان توانستیم گام‌های خوبی را برداریم و شورای شهر برای تفریح و سلامت روح و روان بانوان نیز برنامه‌ها و اقدامات خوبی داشته است و همچنین برنامه‌های کمکی برای زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست ترتیب داده‌ شده است.

رئیس کمیسیون ساماندهی ملاقات‌های مردمی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه مطالبات زنان قزوینی را در سطح کشور پیگیر هستیم، ادامه داد: این شورای در هر فصل نشست‌هایی با اعضای مجمع زنان شوراهای کل کشور و فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم و در این جلسات مطالبات زنان را در بخش‌های مختلف خانوادگی، تحصیلی، اجتماعی و معیشتی بررسی و ارزیابی می‌کنیم و پیگیری برای حل و رسیدگی به آن‌ها را در دستور کار قرار می‌دهیم.

نخستین با اشاره به نحوه کار در کمیسیون‌های بهداشت و خدمات شهری، توضیح داد: با توجه به اینکه قزوین به عنوان شهر صنعتی مطرح بوده و ممکن است این ویژگی بر سلامت شهروندان اثرات منفی داشته باشد، به صورت جدی به حوزه بهداشت جسم و روح شهروندان، ضمن برگزاری نشست با متولیان مربوطه و اتخاذ تصمیمات و مصوبات درست، ورود کردیم.

وی به مدیریت شهری قزوین توصیه کرد: شهرداری در کسب درآمد پایدار باید بیشتر ورود پیدا کند، چراکه ارگانی خودکفا بوده و اغلب درآمدهای آن از سوی مردم تأمین می‌‌شود.

انتهای پیام/2667/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول