اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد

اعلام تمایل 9 شرکت سرمایه‎گذاری خارجی در حوزه بنادر و دریانوردی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه 9 شرکت خارجی برای سرمایه‎گذاری در بخش بنادر و دریانوردی پیشنهاد همکاری با ایران را داده‌اند، گفت: اسامی شرکت‎های دارای شرایط، تا دو ماه آینده اعلام می‎شود.

اعلام تمایل 9 شرکت سرمایه‎گذاری خارجی در حوزه بنادر و دریانوردی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محمد سعیدنژاد بعد از ظهر امروز در پانزدهمین سال تأسیس بندر امیرآباد و در حاشیه بازدید از این منطقه استراتژیک در حضور خبرنگاران، اظهار کرد: این بندر نگین بنادر شمال کشور به‎لحاظ موقعیت ارتباط ریلی، استقرار منطقه ویژه اقتصادی و سرمایه‎گذاری‎های زیاد ازجمله انبارها، سیلوها و سایر تجهیزات است.

وی با بیان اینکه حوضچه شماره یک این بندر در حال بهره‌برداری است، افزود: علاوه بر این نیز 6 پست اسکله با 4.5 میلیون تن ظرفیت عملیات تخلیه و بارگیری به‎زودی احداث می‎شود و با راه‎اندازی آن، میزان ظرفیت فعلی بندر به 7.5 میلیون تن افزایش می‎یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: اسکله‎های در حال ساخت بندر امیرآباد تا سه ماه آینده به بهره‎برداری کامل می‎رسد.

سعیدنژاد با بیان اینکه ارتباط بندر امیرآباد با بنادری از جمله آکتائو و ترکمن‎باشی بسیار خوب بوده و صادرات خاصی را به این بنادر داریم، اضافه کرد: از همین منظر نیز، حجم بالای درخواست‌های سرمایه‎گذاری وجود دارد اما با کمبود زمین نیز مواجه‌ایم که باید اعتبارات لازم در این زمینه انجام شود.

وی با اشاره به در حال ساخت بودن فاز نخست بندر چابهار، بیان کرد: پیش‎بینی می‎شود که فاز نخست آن در سال‎جاری افتتاح شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شرکت‎های مختلفی برای سرمایه‎گذاری در این بندر اعلام آمادگی کرده‌اند؛ ازجمله یک شرکت خصوصی هندی که در حال امضای قرارداد با آن هستیم و در آینده نزدیک در سفر نخست‎وزیر هند به ایران، به احتمال زیاد فاز یک راه‎اندازی و ظرفیت عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار از  2.5 میلیون تن در حال حاضر به 8 میلیون تن افزایش می‎یابد.

سعیدنژاد درباره وضعیت سرمایه‌گذاری‎های بندری پس از برجام بیان کرد: این تحولات عمدتاً برای بنادر جنوبی مانند چابهار و شهید رجایی بوده که 9 سرمایه‎گذار تمایلات و درخواست‎هایی از شرکت‎های کشتی‎رانی داشتند.

وی ادامه داد: امیدواریم که در دو ماه آینده، شرکت‎هایی که شرایط سرمایه‎گذاری در حوزه بنادر و دریانوردی ایران را دارند، اعلام کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: با کشورهای cis ارتباطات خوبی داریم و بنادر ایران نیز از بهترین بنادر حوزه دریای مازندران و جنوب کشور در بخش تجهیزات و نیروی انسانی هستند که در این زمینه‎ها و بخش آموزشی نیز همکاری خوبی با آنها داریم.

انتهای پیام/86001/آ 30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول