اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد:

منابع طبیعی تقابلی با توسعه کهگیلویه و بویراحمد ندارد/ واگذاری جنگل برای توسعه راهکار قانونی دارد

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برخی فکر می‌کنند اداره‌کل منابع طبیعی ضد توسعه استان است در حالی که تقابلی برای توسعه ندارد.

منابع طبیعی تقابلی با توسعه کهگیلویه و بویراحمد ندارد/ واگذاری جنگل برای توسعه راهکار قانونی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز نشست بررسی راهکارهای توسعه فرودگاه یاسوج با حضور مسئولان مربوطه به ریاست معاون امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این نشست که برخی حواشی نیز در آن وجود داشت مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اظهارات مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد که درخواست موافقت منابع طبیعی با واگذاری زمین برای ساخت زندان مرکزی یاسوج را در یکی از جنگل‌های اطراف این شهر داشت، اظهار کرد: واگذاری جنگل به هیچ وجه بر عهده و وظیفه مسئولان منابع طبیعی استان نیست.

عزت‌الله بهشتی‌فر که نسبت به اظهارت سید حسین کاظمی انتقاد داشت، افزود: قانون این گونه گفته که اگر زمین عاری از درخت در وسط جنگل وجود داشته باشد آن محدوده نیز جز جنگل محسوب می‌شود و واگذاری آن تنها در اختیار شورای عالی جنگل‌های کشور است.

این مسئول افزود: اینکه برخی افراد واگذاری جنگل را منوط به دیدار با رئیس سازمان جنگل‌ها می‌دانند حرف درستی نیست، زیرا نه تنها واگذاری آن بخش از جنگل‌ها در محدوده اختیارات ما در استان نیست بلکه در محدوده اختیارات مسئولان کشوری سازمان جنگل‌ها هم قرار ندارد و تنها شورای عالی جنگل‌ها است که می‌تواند در این خصوص تصمیم بگیرد.

بهشتی‌فر تصریح کرد: وقتی در نشست‌ها از قانون صحبت می‌کنیم و در واگذاری جنگل‌ها برای توسعه استان مخالفت می‌شود عده‌ای فکر می‌کنند ضد توسعه کهگیلویه و بویراحمد هستیم در حالی که قانون به ما اجازه نمی‌دهد واگذاری داشته باشیم و این به معنای موضع‌گیری ما علیه توسعه استان و ضدیت با توسعه و آبادانی نیست.

این مسئول گفت: ما نیز برای توسعه فرودگاه شهر یاسوج دغدغه داریم و به فکر تأمین زمین مورد نیاز برای زندان مرکزی یاسوج هستیم تا از مکان کنونی خارج شده و اجازه توسعه باند فرودگاه یاسوج داده شود اما در همین حال باید واگذاری زمین برای ساخت زندان هم به صورت قانونی باشد.

انتهای پیام/2571/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول