اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان:

دولت تصمیمات کلیدی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی گرفته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: دولت در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی موجود تصمیمات کلیدی گرفته و اختیارات بسیار خوبی در این زمینه به استان‌ها داده شده است.

دولت تصمیمات کلیدی برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی گرفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهرام نصراللهی‌زاده در در نخستین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان در سنندج اظهار کرد: ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور پس از ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری در سطح کشور تشکیل شده است.

به گفته وی، در مجلس قانون اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در دولت نیز آئین‌نامه‌ای تدوین و کارها تا حدود زیادی روی روال قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی دولت به صورت جدی ورود پیدا کرده است، اظهار داشت: ستاد در دولت با ریاست معاون اول رئیس جمهور و عضویت وزرای مختلف تشکیل شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان خاطرنشان کرد: تشکیل این ستاد در سطح استان‌ها نیز با عضویت سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط در دستور کار قرار گرفته است.

نصرالهی‌زاده با بیان اینکه این جلسه نیز در راستای ایجاد هم‌اندیشی در بین مدیران دستگاه‌های مرتبط در استان تشکیل شده است، اظهار داشت: برنامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی جدای از برنامه‌های اقتصادی کشور نیست.

به گفته وی، برای تحقق این مهم تمام ظرفیت‌های بخش‌های مختلف کشور در نظر گرفته می‌شود و سعی می‌شود برنامه‌ها به تنهایی بر دستگاه‌ها و بخش دولتی خلاصه نشود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با تاکید بر اینکه سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید بر اصول و روح همه برنامه‌های اقتصادی جاری باشد، اظهار کرد: ستاد با دو رویکرد اصلی که یکی از آنها برنامه‌های ملی است که در این راستا 12 برنامه ملی تعریف شده است.

به گفته نصراللهی‌زاده، برخی از این برنامه‌ها می‌تواند برش استانی و یک دسته از آنها برنامه خاص ملی بود و قابلیت برش استانی ندارد.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی باید برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خود را تعریف کنند، اظهار داشت: باید برنامه‌های لازم در حوزه‌های مختلف مبنی بر اینکه در کجا قرار داریم و به کجا می‌خواهیم برسیم تدوین و بستر اجرای آنها را فراهم سازیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان افزود: در اقتصاد ضریب بهره‌وری ما در کشور تعریف ندارد و شاخص‌های بسیار پایین داریم که نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

به گفته نصرالهی‌زاده، برون‌گرایی اقتصادی، توسعه و تقویت صادرات غیرنفتی، طرح اقتصاد دیپلماسی، جذب سرمایه‌گذار و توسعه تعاملات فناورانه در این راستا مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ارتقای توان تولید ملی درون‌زایی اقتصادی از مباحث مهم در این حوزه است، گفت: دولت در راستای رفع مشکلات واحدهای تولیدی موجود تصمیمات کلیدی گرفته است و اختیارات بسیار خوبی در این زمینه به استان‌ها داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان افزود: برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی به نفت، توسعه دانش بنیان، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی و شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد از مباحث مهمی است که در این راستا مد نظر قرار گرفته است.

نصرالهی‌زاده بر تدوین برش‌های استانی 12 برنامه ملی اقتصاد مقاومتی در استان تاکید کرد و گفت: باید با احصای ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از توان دستگاه‌های مختلف این برش‌های استانی در برنامه‌های ملی که قابلیت برش‌های استانی را دارد انجام شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر برنامه‌های ملی باید برنامه‌های خاص استانی نیز در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تدوین و بستر اجرای آنها فراهم شود، گفت: در حوزه دانش‌بنیان دستگاه‌های متولی امر همچون پارک‌های علم و فناوری باید برنامه‌های مختلف را داشته باشند.

انتهای پیام/79002/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول