اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون هموفیلی اردبیل خبر داد

اجرای طرح کاهش معلولیت در کودکان هموفیلی در اردبیل

مسئول کانون هموفیلی استان اردبیل گفت: با کمک یکی از پزشکان اردبیل طرح پرولاپس با هدف کاهش معلولیت در کودکان هموفیلی در این استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح کاهش معلولیت در کودکان هموفیلی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهری حیدری پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی هموفیلی در اردبیل اظهار کرد: فدراسیون جهانی هموفیلی شعار امسال را «همه با هم رویه زندگی را تغییر بدهیم» نامگذاری کرده تا در شرایط مطلوب همراه با فعالیت‌های گسترده زمینه کاهش آسیب‌ها و دغدغه‌های بیماری‌های هموفیلی فراهم آید.

مسئول کانون هموفیلی استان اردبیل گفت: با کمک یکی از پزشکان اردبیل طرح پرولاپس با هدف کاهش معلولیت در کودکان هموفیلی در استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه 170 نفر در استان اردبیل بیماری هموفیلی شناسایی شده و از خدمات این کانون مردم نهاد بهره‌مند هستند، افزود: به نظر می‌رسد تعداد بیماران هموفیلی استان اردبیل بیش از این تعداد است که باید در شناسایی و ارائه خدمات به آنها تلاش جدی‌تری انجام شود.

مسئول کانون هموفیلی استان اردبیل از اجرای طرح پرولاپس برای کاهش معلولیت در کودکان هموفیلی خبر داد و گفت: در کنار این امر با همراهی خیرین و نیکوکاران تلاش می‌کنیم تا درمانگاه تخصصی بیماران هموفیلی در استان اردبیل شکل بگیرد.

حیدری بیان کرد: کانون هموفیلی استان اردبیل به عنوان یک نهاد مردمی تلاشش را انجام می‌دهد تا در کنار آشنایی خانواده‌ها با علل و عوامل این بیماری خدمات خود را در بخش‌های مددکاری اجتماعی، امور داوطلبان و خدمات آموزشی و پیشگیری، درمانی و دارویی و توانبخشی به انجام برساند.

وی تصریح کرد: این کانون در 15 سال تشکیل خود سعی کرده تا احقاق حقوق واقعی در ارتباط با بیماران هموفیلی که در سال‌های گذشته به این بیماری گرفتار شدند به انجام برسد به طوری که در این زمینه خدمات آموزشی و پیشگیری در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی هدایت ناقلین به آزمایشگاه ژنتیک و مشارکت در تامین هزینه‌ها مورد توجه و مدنظر است.

مسئول کانون هموفیلی استان اردبیل از ارائه خدمات درمانی و دارویی برای تامین بخشی از هزینه‌های جراحی‌ها و داروها خبر داد و گفت: هدایت بیماران به مراکز توانبخشی و تامین هزینه‌های آنها به همراه تهیه وسایل توانبخشی از جمله این اقدامات است.

حیدری بیان کرد: دفتر کانون هموفیلی اردبیل آماده دریافت کمک‌های مردمی برای ارائه خدمات و بهبود شرایط زندگی بیماران هموفیلی است که انتظار می‌رود حرکت‌ها و اقدامات مثبتی را در این زمینه با همراهی خیرین شاهد باشیم.

انتهای پیام/62001/چ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول