اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر قدس:

ارتش یکی از ستون‌های استوار نظام جمهوری اسلامی ایران است

امام جمعه شهر قدس گفت: ارتش یکی از ستون‌های استوار و محکم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

ارتش یکی از ستون‌های استوار نظام جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از غرب تهران، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر قدس اظهار کرد: خودم و همه شما بزرگواران را به رعایت حدود الهی و تقوا دعوت می‌کنم، چراکه تقوا تنها رهایی‌دهنده و ملاک تمام امور ما در آخرت و دنیا است.

وی در ادامه ایام رجب را تبریک گفت و افزود: خداوند متعال تمام دستورات دین را در قرآن برای ما بیان کرده است اما تبیین و تشریح آن را ائمه اطهار (ع) بر عهده داشتند و پیامبر گرامی اسلام قبل از رحلت این نکته را در حدیث ثقلین برای همگان به آشکارا بیان فرموده‌اند.

امام جمعه شهر قدس بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی عنوان فرمودند «آنهایی که بعد از من احادیث و سخنان من را به مردم می‌گویند و تبیین می‌کنند، جانشینان من هستند» و این امر بعد از رحلت پیامبر را ائمه اطهار (ع) انجام دادند و هیچ‌گاه نمی‌بینیم که ائمه (ع) سخنی را بیان کنند که از زبان خودشان باشد و همه سخنان خود را از پیامبر گرامی اسلام (ص) روایت کرده‌اند.

میراحمدی گفت: افرادی بودند که احادیث و روایات پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) را می‌نوشتند و یا حفظ می‌کردند و دشمنان در همان آغاز به دنبال این بودند که این احادیث و روایات را با خدشه روبه‌رو کنند و در برخی مواقع این کار را انجام داده و آنهایی که احادیث را روایت می‌کردند به زندان می‌انداختند و کتاب‌هایی که نوشته شده بود را می‌سوزاندند.

وی عنوان کرد: در زمان امیرالمؤمنین (ع) معاویه این کار را انجام داد و نمی‌گذاشت که احادیث به صورت صحیح عنوان شود و افرادی را اجیر کرده بود که احادیث جعلی ایجاد کنند و راویان درست و حقیقی را به زندان می‌انداخت، این کار را تا جایی پیش برد که وقتی حضرت در محراب به شهادت رسیدند مردم می‌گفتند مگر علی نماز می‌خوانده است.

امام جمعه شهر قدس در پایان خطبه اول گفت: موضوع دیگری که باید عنوان کنم این است که امروز برخی می‌خواهند سخنان امام راحل را در داخل و خارج تحریف کنند، موسسه نشر آثار امام خمینی(ره) باید از گفته‌های گهربار ایشان مراقبت کند و نگذارد که دشمنان سخنان و گفته‌های امام راحل را تحریف کنند.

میراحمدی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر قدس که با حضور پرشور نمازگزاران روبه‌رو شد، اظهار کرد: مناسبت‌هایی را در هفته پیش رو داریم که نخستین آن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران است، این روز را به همه دلاورمردان نیروهای مسلح کشور تبریک می‌گوییم.

وی در ادامه بیان کرد: دیگر مناسبتی که در هفته جدید داریم تولد دهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت جوادالائمه (ع) است و این امام بزرگوار در حدیثی بیان فرموده‌اند «بالاترین عیب‌ها این است که شخصی که خود عیبی را دارد به دنبال این باشد که در دیگران عیب‌جویی کند».

امام جمعه شهر قدس با تبریک به فرارسیدن 13 رجب سالروز میلاد امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) تصریح کرد: هفته پیش رو مناسبت‌های بسیار ارزنده‌ای را در دل خود دارد که تولد امیرالمؤمنین (ع) روز درخشان هفته پیش رو است که هم‌زمان با روز اعتکاف و سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز هست.

میراحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به‌روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ارتش یکی از ستون‌های استوار نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این قدرت و صلابت یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که موجب شده تا دشمنان حتی فکر تعرض به خاک میهن اسلامی را در سر خود نداشته باشند.

وی افزود: در روزهای اول انقلاب مصائب بسیاری را برای ارتش ایجاد کردند و به دنبال این بودند که شیرازه ارتش را از بین ببرند اما به لطف خداوند و رهنمودهای امام راحل این موضوع به نتیجه نرسید و ارتش با صلابت در مقابل هجمه‌های دشمنان در کنار دیگر قوای نظامی کشور ایستاد و امروز نیز شاهد این هستیم که دلاورمردان ارتش همانند روزهای ابتدای انقلاب پرتلاش در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام برمی‌دارد.

میراحمدی در پایان متذکر شد: امروز توان ماست که نمی‌گذارند دشمنان به فکر تعرض به کشور بیافتند و خواب را از چشم آنها گرفته است اما نباید غافل بشویم و باید به بالاترین درجات خود را برسانیم و در این راه بالاترین سلاح ما، سلاح ایمان است.

انتهای پیام/67024/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول