اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل بنیاد مسکن گیلان خبر داد

توزیع 12 هزار تن قیر رایگان در گیلان

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان از توزیع 12 هزار قیر رایگان و آسفالت 150 کیلومتر در 165 روستای این استان خبر داد.

توزیع 12 هزار تن قیر رایگان در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، محمد اکبرزاده ظهر امروز در نشست با فرماندار این شهرستان به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اظهار کرد: 37 سال از صدور فرمان تاریخی امام (ره) برای بازگشایی حساب 100 امام (ره) و تاسیس بنیاد مسکن می‌گذرد.

وی بنیاد مسکن را نهادی انقلابی و خادم مردم خواند و افزود: این نهاد با همکاری و هم‌افزایی مسئولان و مردم توانست خدمات بزرگی به نظام ارائه کند هر چند تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان درباره اجرای طرح هادی تصریح کرد: در اجرای طرح هادی روستاهای گیلان 12 درصد عقب‌ماندگی کشوری به 5 درصد ارتقا یابد.

وی با اشاره به توزیع 12 هزار تن قیر رایگان به ارزش 70 میلیارد تومان برای روستاهای گیلان در سال گذشته، تصریح کرد: با این مقدار قیر رایگان در 165 روستا 150 کیلومتر آسفالت انجام شد.

اکبرزاده، با بیان اینکه تعمیر و بازسازی 200 هزار مسکن فرسوده اقشار کم درآمد جامعه در شهرهای کمتر از 100 هزار نفر جمعیت به بنیاد مسکن واگذار شده است، ادامه داد: سهم گیلان در این زمینه هنوز مشخص نشده است.

وی رودسر را به لحاظ پراکندگی و تراکم جمعیت جزو سه شهرستان نخست گیلان خواند و افزود: امیدواریم امسال برای اجرای طرح هادی بتوانیم با تلاش بیشتر کارنامه موفق‌تری ارائه دهیم.

فرماندار رودسر نیز نشست مذکور اظهار کرد: روستاهای دارای طرح هادی بالای 20 خانوار شهرستان از 60 درصد در سال 93 به 100 درصد در سال 94 رسیده است.

امیر جانبازی افزود: در اجرای طرح هادی روستایی از حدود 21 درصد در سال 93 به 27 درصد در سال 94 رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 9 هزار جلد سند مالکیت در رودسر صادر شده است، تصریح کرد: صدور سند مالکیت از 213 جلد در سال 93 به 404 جلد در سال 94 رسیده و رشد 90 درصدی داشته است.

فرماندار رودسر خاطرنشان کرد: در راستای بازسازی و تعمیرات مسکن روستایی بنیاد مسکن رودسر توانسته از درجه سه به درجه دو برسد که این امر می‌تواند در بحث پشتیبانی و گرفتن اعتبار مفید باشد.

وی افزود: بنیاد مسکن با اجرای این طرح‌ها موجب توسعه و ارتقای خدمات عمومی بهتر و مناسب‌تر در روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها می‌شود.

جانبازی به تقویت زیرساخت‌ها در روستاها تأکید کرد و گفت: ماندن جمعیت تولیدکننده در روستاها نقش بسیار مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه و آبادانی کشور دارد.

به گزارش فارس، امروز سه طرح بنیاد مسکن رودسر با حضور مدیرکل بنیاد مسکن گیلان به بهره‌برداری رسید.

طرح‌های مذکور شامل اجرای طرح هادی در قالب زیرسازی و آسفالت روستای شیرمحله بخش کلاچای به طول یک کیلومتر و اعتبار 150 میلیون تومان، زیرسازی و آسفالت روستای چایجان بخش چابکسر به طول 1.6 کیلومتر و اعتبار 280 میلیون تومان و زیرسازی و آسفالت قاسم‌آباد سفلی به طول 1.9 کیلومتر و اعتبار 350 میلیون تومان با مشارکت دهیاران است.

انتهای پیام/2300/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول