اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خبر داد

رستوران‌های بین‌راهی زیر ذره‌بین تعزیرات زنجان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان از نظارت بر رستوران‌های بین‌راهی خبر داد و گفت: در این زمینه با رستوران‌های متخلف در زمینه قیمت و گران‌فروشی برخورد شد.

رستوران‌های بین‌راهی زیر ذره‌بین تعزیرات زنجان

مرتضی ممیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: پس از اجرای طرح نوروزی و در راستای حمایت از مسافران و همشهریان محترم استان، بازدید از هتل‌ها و مراکز تهیه و فروش مواد غذایی آغاز شد.

وی با بیان اینکه در این طرح از همه رستوران‌ها، تالارها و... به طور سرزده بازدید به عمل آمد، اضافه کرد: مهم‌ترین مواردی که در این طرح بررسی شد، گران‌فروشی، صدور فاکتور و رعایت موارد بهداشتی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ادامه داد: همه نرخ‌نامه‌های مراکز فوق پس از تنظیم صورت جلسه به ادارات بازرسی ارسال تا در صورت احراز تخلفات صنفی نسبت به تشکیل پرونده در شعب تعزیرات حکومتی استان اقدام شود.

ممیزی خاطرنشان کرد: تعزیرات حکومتی شهرستان ابهر نیز طرح فوق را با همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت و دانشگاه علوم پزشکی به مرحله اجرا رساند.

وی ادامه داد: با حضور سرزده در برخی از هتل‌های بین‌راهی به‌دلیل حساسیت موضوع و عرضه مواد غذایی به مسافران متاسفانه مشخص شد، تعدادی از واحدها مرتکب تخلفات متعدد گران‌فروشی شده‌اند که بلافاصله صورت جلسات لازم تکمیل و پرونده واحدهای متخلف خارج از نوبت در حال رسیدگی است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه طرح نوروزی تا مورخ 15 فروردین‌ماه 1395 ادامه دارد، تصریح کرد: همشهریان می‌توانند، درصورت مشاهده هرگونه تخلفات صنفی از قبیل گران‌فروشی، کم‌فروشی، عدم صدور فاکتور و... مراتب را به واحد بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت اطلاع داده و یا با حضور در تعزیرات حکومتی استان نسبت به تکمیل فرم شکایت و احقاق حقوق خود اقدام کنند.

ممیزی تصریح کرد: در این راستا کشیک‌های نوروزی در ساعات غیر اداری و روزهای تعطیل مستقر هستند و به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان در ادامه با اشاره به رسیدگی به پرونده قاچاق در شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیان کرد: عاملان قاچاق 870 ثوب کاپشن که قصد انتقال محموله به شهرستان ابهر را داشتند پس از ناتوانی در این امر و حضور دایره آگاهی خودروی حامل را رها کرده و متواری شدند.

ممیزی ادامه داد: در همین راستا شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی ابهر بلافاصله نسبت به تشکیل پرونده و رسیدگی اقدام کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان گفت: با بررسی مشخصات خودرو و انجام اقدامات لازم حامل و مالک خودرو به عنوان متهم به شعبه احضار و مشخص شد کالاها متعلق به هر دو آنها است، که فاقد مجوزهای لازم گمرکی است.

وی تصریح کرد: بر این اساس طبق رای صادره متهمان علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت به پرداخت جریمه نقدی به میزان 176 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان ادامه داد: همچنین در پرونده دیگری نیز که شامل پنج دستگاه تلویزیون، پخش خودرو و مقادیر زیادی انواع لوازم آرایشی و بهداشتی بوده با حکم شعبه مربوطه عامل قاچاق علاوه بر امحای لوازم آرایشی و ضبط کالای دیگر به نفع دولت به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 140 میلیون ریال محکوم شد.

انتهای پیام/73005/و40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول