اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

فرود خطرناک فوکر ۱۰۰ در فرودگاه آستانه/ مهارت خلبانان قزاق جان ۱۲۱ نفر را نجات داد+فیلم

در حالی‌ که باز نشدن ارابه‌های فرود هواپیمای مسافری خطوط هوایی قزاقستان ۱۲۱ نفر را با خطر مرگ روبرو نموده بود، مهارت خلبانان از وقوع فاجعه‌ای انسانی جلوگیری کرد.

فرود خطرناک فوکر ۱۰۰ در فرودگاه آستانه/ مهارت خلبانان قزاق جان ۱۲۱ نفر را نجات داد+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، خلبانان قزاقستانی خطوط هوای «بیک ایر» (Bek Air ) این کشور هواپیمای مسافربری حامل 116 مسافر را با وجود نقص فنی سالم بر زمین نشاندند.

به نوشته وبگاه شبکه خبری «راشا تودی» این حادثه روز گذشته (صبح یکشنبه) زمانی رخ داد که خلبانان  هواپیمای فوکر- 100 برخاسته از فرودگاه «کیزلوردا» هنگام نشستن در فرودگاه بین‌المللی «آستانه» متوجه نقص فنی و عدم باز شدن چرخ‌های جلوی این هواپیما شدند.

«نورلان زوماسلطانوف» رییس شرکت هوایی یاد شده با اشاره به شرح ماجرا و باز نشدن ارابه فرود هواپیما گفت: «خلبان هواپیما تصمیمی سنجیده گرفت و آن‌ را بدون باز شدن ارابه فرود از در‌های جلو بر روی تلی از شن بر زمین و از سمت درهای اضطراری بر زمین نشاند. البته هواپیما خسارت ناچیزی دیده که قابل برطرف شدن است.»

این گزارش می‌افزاید، خدمه فرودگاه بعد از شنیدن خبر نقص فنی برای هواپیما، باند فرود را با فوم (کف مخصوص) جهت کاهش اصطکاک آماده می‌کنند و فوکر- 100 با 45 دقیقه تاخیر به زمین نشسته و سپس تمامی 116مسافر و 5 خدمه آن بدون این‌که صدمه‌ای دیده باشند از هواپیما خارج می‌شوند.

«آست ایسگیشف» وزیر توسعه و سرمایه گذاری قزاقستان از تشویق مالی خلبانان ماهر این هواپیما خبر داد.

پروازهای صبح فرودگاه بین‌المللی آستانه به دلیل وقوع این ماجرا با تاخیر روبرو شدند اما اینک پرواز در این فرودگاه حالت عادی دارد.

 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول