اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خبر داد

انجام 112 مورد بازرسی از مراکز اقامتی استان زنجان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان گفت: امسال 112 مورد بازدید از مراکز اقامتی از جمله مهمان‌سراها و منازل استیجاری انجام شده است.

انجام 112 مورد بازرسی از مراکز اقامتی استان زنجان

یحیی رحمتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: از آغاز سفرهای نوروزی تاکنون 2 هزار و 565 نفر در هتل‌های استان اقامت کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امسال میزان اقامت در مهمان‌پذیرهای استان یک هزار و 432 نفر بوده است، تصریح کرد: همچنین میزان اقامت در هتل آپارتمان‌های استان 361 نفر و در منازل استیجاری 255 نفر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه میزان اقامت در کمپ‌های موقت استان را یک هزار و 955 نفر اعلام کرد و گفت: همچنین میزان اقامت در کلاس‌های مدارس استان 13 هزار و 706 نفر و مراکز اقامتی از جمله مهمان‌سراهای ادارات و خوابگاه‌های دانشجویی نیز 429 نفر است.

رحمتی در ادامه میزان اقامت در چادرهای مسافرتی حاشیه پارک‌ها، بلوارها و خیابان‌ها را 8 هزار و 88 نفر اعلام کرد و افزود: در این مدت میزان اقامت در تخته چادرها نیز 2 هزار و 22 نفر بوده است.

وی در ادامه گزارشی از تعداد بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری استان را ارائه کرد و افزود: تا کنون میزان بازدید از گنبد تاریخی سلطانیه 17 هزار و 7888 نفر بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان همچنین تعداد بازدیدکنندگان رختشوی‌خانه را 8 هزار و 917 نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت 6 هزار و 200 نفر از موزه مردان نمکی و 3 هزار و 550 نفر از غار کتله‌خور بازدید کرده‌اند.

رحمتی همچنین گزارشی از تعداد بازدیدهای نظارتی به عمل آمده طی سال جاری ارائه کرد و گفت: امسال در قالب طرح ویژه نوروزی 66 مورد بازدید از مراکز اقامتی، 96 مورد بازدید نظارتی از رستوران‌ها و مراکز پذیرایی بین‌راهی و 18 مورد بازدید نظارتی از دفاتر خدمات مسافرتی به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 112 مورد بازدید از مراکز اقامتی از جمله مهمان‌سراها و منازل استیجاری انجام شده است، تصریح کرد: تعداد تشویق‌های این دوره بازدید سه مورد برای دو مرکز اقامتی و یک مرکز پذیرایی بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: همچنین در این ایام 31 مورد تذکر به مراکز اقامتی، دفتر خدمات مسافرتی و مراکز پذیرایی داده شده است.

رحمتی ادامه داد: همچنین امسال یک مورد اخطار کتبی به یکی از مراکز پذیرایی استان داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان ادامه داد: اجرای طرح ویژه نوروزی تا 15 فروردین‌ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/73005/ع30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول