اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

از بازدید حسینیه اعظم تا پذیرایی در منزل

تعطیلات نوروز فرصت خوبی برای خانواده‌های ایرانی است تا سال جدید خود را همراه با بازدید از دیگر مناطق کشور آغاز کنند.

از بازدید حسینیه اعظم تا پذیرایی در منزل

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، با فرارسیدن ایام نوروز و تعطیلات آن، سفرهای نوروزی خانواده‌ها نیز در کشورمان آغاز می‌شود.

تعطیلات 13 روزه مدارس نیز فرصت خوبی در اختیار خانواده‌ها و فرهنگیان می‌گذارد تا با خیالی آسوده به گشت و گذار نوروزی بپردازند.

اما استان زنجان در این بین با توجه به قرارگیری در کریدور اتصال شرق به غرب و همجواری با هفت استان کشور، همیشه در کانون رفت و آمدهای نوروزی بوده است.

این امر باعث شده تا هر ساله تعداد قابل توجهی از مردم ایران به استان زنجان سفر و از مناطق مختلف و دیدنی آن بازدید کنند.

نوروز امسال نیز تا پایان روز هفتم فروردین‌ماه 21 هزار نفر از اماکن دیدنی و تاریخی استان زنجان بازدید کردند.

میزان اقامت به صورت چادرهای مسافرتی در پارک‌ها، حاشیه بلوارها و ... تعداد 4 هزار و 648 نفر بوده که شامل یک هزار و 162 تخته چادر را شامل می‌شود.

*تنوع آب و هوایی استان زنجان بسیار جالب است

مرتضی صمدی از اهالی استان کرمان در گفت‌‌وگو با فارس اظهار کرد: برای نخستین بار همراه خانواده از این گنبد بازدید کرده‌ایم که همچنان محو عظمت و بزرگی این بنای تاریخی قرار داریم.

این گردشگر ایرانی با اشاره به آب و هوای مطبوع استان زنجان، ابراز کرد: استان زنجان آب و هوای خوبی برای زندگی دارد و تنوع آن بسیار جالب توجه است.

صمدی افزود: این نکته که در فاصله نصف روز آب و هوای سرد و برفی به یک هوای دلنشین بهاری مبدل می‌شود بسیار هیجان‌انگیز و خاص است.

*ظروف مسی زنجان بسیار زیبا و جذاب است

ناهید رامینی از اهالی استان گلستان نیز با اشاره به صنایع‌دستی برجسته زنجان، اظهار کرد: از وجود صنایع‌دستی با تنوع بالا در استان زنجان شگفت زده شدم.

وی با تاکید بر کیفیت بالای این صنایع‌دستی تصریح کرد: از اینکه استان زنجان چنین صنایع با کیفیتی دارد بسیار خرسند و خشنودم و همراه با خانواده از همه صنایع‌دستی زنجان بازدید کردم.

این بانوی گردشگر گلستانی با ابراز علاقه به سفر مجدد به استان زنجان با بیان اینکه ظروف مسی زنجان بسیار جالب توجه بوده است به صورتی که برای فامیل نیز از صنایع‌دستی زنجان خریداری کردم، گفت: هیچ وقت ظروف مسی به زیبایی ظروف مسی زنجان ندیده بودم.

 

*غار کتله‌خور

محمود عباسیان از اهالی استان مرکزی با بیان اینکه از همه اماکن تاریخی و دیدنی استان زنجان به همراه خانواده بازدید کرده است، اظهار کرد: استان زنجان زیبایی‌های بسیار زیادی دارد که غار کتله‌خور از زیباترین آنهاست.

وی با اشاره به اینکه در ادامه سفرش همراه با خانواده از دیگر مناطق گردشگری و تاریخی داخل زنجان نیز بازدید خواهد کرد، گفت: در بازگشت به شهر خود، با تشریح اماکن تاریخی و دیدنی زنجان مردم اراک را قطعا به بازدید از استان زنجان تشویق خواهم کرد.

*بازدید از موزه مردان نمکی زنجان یکی از خاطرات خوب سفر به زنجان

طاهره رضایی از اهالی استان هرمزگان با بیان اینکه شهر زنجان بسیار تمیز و دیدنی است، اظهار کرد: همراه با خانواده خود از موزه مردان نمکی و رختشوی‌خانه دیدن کردم.

وی ادامه داد: موزه مردان نمکی را برای نخستین بار از نزدیک دیدم و این بازدید حس هیجان‌انگیزی را برای من و خانواده‌ام داشته است.

این گردشگر جنوبی بیان کرد: زنجان را همه با چاقوی زنجانی می‌شناسند، در حالی‌که این استان اماکن جذاب دیگری نیز برای معرفی دارد.

*حسینیه اعظم زنجان حس معنوی بسیار خوبی دارد

علی محبی از اهالی استان خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دسته عزاداری حسینیه زنجان را بارها از تلویزیون دیده‌ام، گفت: همیشه به حال مردم زنجان برای داشتن عزاداری‌های خوب و حال و هوای معنوی آن غبطه خورده‌ام.

* مردم زنجان بسیار خونگرم و مهربان هستند

رامین مهرنیا از اهالی استان یزد با بیان اینکه مردم استان زنجان بسیار مهربان هستند، اظهار کرد: همیشه از خونگرمی مردم زنجان تعریف شده بود که طی سفر به زنجان از نزدیک این برخورد را حس کردم.

وی اضافه کرد: قرار بر این بود که از زنجان به صورت گذری عبور کنیم که مهربانی و خونگرمی مردم زنجان باعث شد تا دو روز در این شهر خوب اقامت کنیم.

وی در تشریح برخورد مردم زنجان گفت: در روز نخست ورود به زنجان دنبال آدرسی بودیم که توسط این شهروند زنجانی برای صرف ناهار به منزل این فرد دعوت شدیم.

این شهروند یزدی ادامه داد: پذیرایی این خانواده از ما بسیار عالی بود به صورتی که شام را نیز مهمان این خانواده مهمان‌دوست بودیم.

همه گردشگرانی که در این گزارش با آنها صحبت شده به این نکته که زنجان در زمینه جذب گردشگر مستعد هستند، اذعان داشته‌اند.

آنچه در این گزارش بسیار مشهود است، وجود مراکز متعدد تاریخی و دیدنی در استان زنجان است که گردشگران زیادی را در نوروز امسال پذیرا بوده است.

حلقه مفقودی رشد و پیشرفت زنجان را باید در پذیرش توریست و گردشگر جست‌ همه زمینه‌های لازم برای جذب توریست فراهم است و نیازمند یک عزم جدی و همگانی در همه ارگان‌ها و دوایر دولتی است.

----------------------

گزارش: امید مالکی

----------------------

انتهای پیام/2308/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول