اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر خبر داد

افزایش 48 درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر گفت: میزان بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 48 درصد افزایش یافته است.

افزایش 48 درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط ‌عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مرتضی رحمانی‌موحد امروز در نشستی با مدیران میراث فرهنگی و گردشگری سمنان اظهار داشت: در دور اول سفرهای نوروزی، 48 میلیون نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی و طبیعی کشور بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 48 درصدی دارد.

وی گفت: افزایش بازدیدها نشانگر افزایش میزان توجه به ایران‌گردی در نوروز 95 نسبت به سال‌های گذشته است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: تا پایان ششم فروردین ماه 95 و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان اقامت بر حسب نفرشب در کشور حدود 10 درصد افزایش یافته است.

وی از انجام 29 هزار مورد بازدید توسط دستگاه‌های اجرایی مرتبط در ایام نوروز خبر داد و گفت: دستگاه‌های اجرایی همکاری مطلوبی در زمینه نظارت بر مراکز زیرپوشش خود داشتند و با توجه به وجود نزولات جوی و متغیر بودن وضع آب و هوای کشور، این شرایط در حد توان مدیریت شد.

رحمانی‌موحد با اشاره به ثبت 25 هزار تماس با سامانه 09629 (سامانه جامع اطلاعات گردشگری و پاسخگویی به شکایات) گفت: به پیشنهادات و شکایات مردمی نیز بر این اساس رسیدگی شده است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم سفرهای نوروزی در حال انجام است، تاکید کرد: مردم سعی کنند با سفر مدیریت شده، تعطیلات خوبی را برای خود رقم بزنند.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در رابطه با میزان ورود گردشگران خارجی به کشور در سال جدید نیز گفت: اگرچه گردشگران خارجی بعد از تعطیلات نوروزی به کشور سفر می‌کنند، با این حال توریست‌های زیادی در این ایام به ایران سفر کردند و حتی اولین نفراتی که بعد از سال تحویل وارد کشور شدند، گردشگران آلمانی بودند و این امر نشان‌دهنده این بوده که اشتیاق دیدن ایران زیاد شده است.

انتهای پیام/2249/چ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول