اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان خبر داد

ارائه خدمات بیمه درمانی در بخش دولتی از سوی بیمه سلامت به معتادان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: بیمه سلامت مکلف شد، بیمه درمان اعتیاد در بخش دولتی را بر اساس تعهدات قید شده به معتادان ارائه دهد.

ارائه خدمات بیمه درمانی در بخش دولتی از سوی بیمه سلامت به معتادان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، احمد غریوی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان زنجان با ارائه گزارشی در زمینه اجرای طرح بیمه سلامت اظهار کرد: مطابق بخش‌نامه 16 دی‌ماه سال جاری، سازمان بیمه سلامت مکلف شد که بیمه درمان اعتیاد در بخش دولتی را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان بیمه سلامت مکلف شده بیمه درمان اعتیاد در بخش دولتی را بر اساس تعهدات قید شده در دستورالعمل نحوه ارائه خدمات بیمه درمانی به معتادان، زیرپوشش قرار دهد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به تعهدات ارائه شده در زمینه نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای به معتادان بیان کرد: تعهدات در این بخش در دو بخش سرپایی و بستری ارائه می‌شود.

غریوی با بیان اینکه درمان نگهدارنده با نالتروکسان برای یک سال، سم‌زدایی با بوپرونورفین و کلونیدین تا دو سال، درمان سرپایی مواد محرک و روان‌گردان تا شش ماه، OPT- BMT- MMT تا یک سال از تعهدات سال جاری در ارائه خدمات به معتادان در بخش سرپایی است، گفت: همچنین در بخش بستری نیز درمان مواد بستری توام (دوگانه) یک بار در سال از تعهدات است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه از شش مرکز دولتی معرفی شده از سوی دانشگاه یک مرکز وابسته به زندان‌ها بوده که طبق دستور سازمان متبوع مجوز عقد قرارداد با این مرکز وجود نداشت، بیان کرد: از بقیه مراکز دولتی نیز فقط بیمارستان شهید بهشتی زنجان که بیمارستان تخصصی اعصاب و روان است، برای عقد قرارداد در بخش سرپایی و بستری فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس دستورالعمل اجرایی نحوه ارائه خدمات بیمه معتادان بیمارستان یاد شده دارای 20 تخت بستری زیرپوشش مورد مربوط به ترک اعتیاد دوگانه است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه از برگزاری دو جلسه هماهنگی در شهریورماه با حضور نمایندگان بهزیستی و معاونت درمان خبر داد و گفت: در این راستا مراکز غیر دولتی موظف شدند، مشروط بر رعایت تعرفه دولتی در این بخش خدمات ارائه دهند.

غریوی با بیان اینکه پس از انجام هماهنگی‌های لازم، دو مرکز دولتی و یک مرکز خصوصی از سوی بهزیستی معرفی شدند، بیان کرد: پس از پیگیری‎های مکرر با مرکز خصوصی ترک اعتیاد «رها» با اخذ تعهد بر رعایت تعرفه دولتی و تکمیل مدرک و نیز پس از تحویل پسورد، قرارداد همکاری منعقد شد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در ادامه با اشاره به برخی از گزارش‌های ارائه شده توسط مراکز مربوط بیان کرد: ارائه خدمات برای 186 مراجعه کننده بابت درمان سرپایی اعتیاد در سال 94 از طریق مراکز (MMT، BMT) با ثبت اطلاعات همه مراجعان در سیستم پابا از جمله اقدامات انجام شده در این زمینه است.

وی با اشاره به اینکه در بخش بستری نیز در دی‌ماه سال جاری 22 مورد بستری دوگانه (اعتیاد همراه با اختلالات روان‌پزشکی) خدمات مربوط ارائه شد، اضافه کرد: در این راستا 735 میلیون ریال اعتبار هزینه شد.

غریوی خاطرنشان کرد: بر اساس بخش‌نامه ارائه شده و مصوبه اخیر شورای عالی بیمه مقرر شده است که از 24 اسفندماه سال جاری همه بیمه‌شدگان بیمه‌های پایه از جمله بیمه سلامت، تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و کمیته امداد زیرپوشش بیمه درمان اعتیاد قرار گیرند.

وی تصریح کرد: بر همین اساس مطابق دستورالعمل اعلام شده خدمات مربوط به معتادان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/73005/چ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول