اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک:

سند راهبرد بهبود کیفیت آب شرب باید در استان مرکزی تهیه شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سند راهبردی بهبود کیفیت آب شرب به منظور تهیه آب آشامیدنی سالم برای مردم باید در استان مرکزی تهیه شود.

سند راهبرد بهبود کیفیت آب شرب باید در استان مرکزی تهیه شود

سعید حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: زمانی که بحث آلودگی رخ می‌دهد علوم پزشکی باید اطلاعات کافی در مورد میزان آلایندگی هوا را داشته باشد تا بتواند اطلاعات لازم را در اختیار شهروندان قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست استان باید این اطلاعات را در اختیار علوم پزشکی قرار دهد، افزود: متأسفانه با توجه به اینکه این مسئله جزء مصوبات کارگروه است، اما محیط زیست استان تاکنون در این زمینه با علوم پزشکی همکاری لازم را نداشته و اطلاعات را به موقع در اختیار این بخش قرار نداده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در دانشگاه علوم پزشکی نیز کمیته‌ای تخصصی تشکیل شده تا بتواند اطلاعات و آگاهی‌های کامل و لازم را در اختیار شهروندان قرار دهد و بیمارستان‌ها را برای ارائه خدمات به مردم آماده کند.

حیدری ادامه داد: محیط زیست باید اطلاعات لازم در مورد سطح آلودگی را در اختیار معاونت بهداشتی علوم پزشکی قرار دهد تا اطلاع‌رسانی به موقع برای مردم انجام شود و بتوانیم در ارتقای سلامت و ساختار سلامت به مردم کمک کنیم.

وی خاطر نشان کرد: بحث دیگری که وجود دارد کیفیت و ایمنی آب است و با توجه به اینکه دسترسی به آب سالم از نیازهای اساسی جامعه است تأمین آب آشامیدنی در حال حاضر در تمام کشور با مشکلات و چالش‌هایی نیز مواجه است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: هر سال بیش از یک میلیارد نفر بر اثر بیماری‌های ناشی از آلودگی آب با مشکلات حاد و جدی مواجه می‌شوند که 90 درصد این افراد کودکان زیر پنج سال هستند.

حیدری اظهار داشت: به منظور رفع این مشکلات و ارتقای کیفی آب آشامیدنی با مشارکت وزارت بهداشت و درمان، جهاد و دانشگاه‌ها سندی برای این مهم با عنوان سند راهبردی بهبود کیفیت آب شرب تهیه شده که در استان نیز باید این سند را تهیه و تصویب کنیم.

وی تصریح کرد: این سند به منظور بهبود کیفیت آب شرب دارای اهداف و چشم‌اندازهایی است که برای اجرا و تحقق این اهداف مجریانی نیز برای این اهداف در دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده است تا مردم بتوانند آب شرب سالم و بدون میکروب‌های شیمیایی را استفاده کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بحث سند راهبردی باید در استان مصوب شود و مشکلاتی که در آب استان به ویژه آب شرب روستاها وجود دارد توسط مجریان در نظر گرفته شده در دستگاه‌های مربوطه پیگیری و رفع شود.

حیدری خاطرنشان کرد: در صورت تصویب این سند در استان مشکلات شیمیایی و میکروبی آب مشخص خواهد شد تا بتوانیم آب ایمن و سالم را در اختیار شهروندان قرار دهیم و با بسیاری از امراض ناشی از  استفاده آب‌های آلوده مقابله شود.

وی بیان کرد: با توجه به مشکلات اخیر در مورد بحران آب و مشکلات موجود در تهیه آب شرب سالم ما این وظیفه را داریم که آب مناسب و با کیفیت را در اختیار مردم قرار دهیم.

انتهای پیام/87003/ط40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول