اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

پافشاری رهبر اپوزیسیون ونزوئلا برای برگزاری همه‌پرسی علیه «مادورو»

رسانه ونزوئلایی «پانوراما» از پافشاری رهبر اپوزیسیون ونزوئلا برای برگزاری همه‌پرسی به منظور برکناری رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.

پافشاری رهبر اپوزیسیون ونزوئلا برای برگزاری همه‌پرسی علیه «مادورو»

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «پانوراما»، «انریکه کاپریلس» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا روز گذشته ضمن پافشاری برای برگزاری همه‌پرسی به منظور برکناری «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، اعلام کرد: اکنون زمان قانونی برای این اقدام فرا رسیده است.

وی در این رابطه عنوان کرد: ما می‌توانیم از قوانین مصوب سال 2007 استفاده کنیم و به این وسیله همه‌پرسی برای عزل «مادورو» را برگزار کنیم؛ اکنون زمان قانونی برای این اقدام فرا رسیده و اگر طی مدت چند هفته مراحل لازم را سپری نکنیم، این فرصت از دست خواهد رفت.

«کاپریلس» افزود: مردم ونزوئلا با رأی‌های خود در 6 دسامبر سال 2015 (15 آذر 1394) در جریان انتخابات مجلس این کشور، مجوز حضور اپوزیسیون ونزوئلا را در مجلس صادر کردند.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا همچنین تصریح کرد: اکثریت راستگرای حاضر در مجلس ونزوئلا برای درخواست برگزاری همه‌پرسی علیه «مادورو» کافی هستند زیرا ونزوئلایی‌ها دیگر از شرایط زندگی در کشور خود خسته شده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما ونزوئلایی‌ها باید تصمیم خود را بگیریم و بدون هیچ واهمه‌ای آن را اجرا کنیم؛ در هر مسیری موانع وجود دارند اما این موضوع نباید ما را متوقف کند؛ اکنون مسئله اپوزیسیون یا انقلاب نیست، بلکه موضوع نجات کشور است.

از سوی دیگر، رئیس‌جمهور ونزوئلا اخیرا ضمن رد برنامه‌های اپوزیسیون علیه دولت این کشور، اعلام کرده که هرگز اجازه نخواهد داد کسی وی را از مسند قدرت کنار بزند.

وی در پاسخ به اصرارهای مکرر اعضای اپوزیسیون ونزوئلا برای ارائه استعفا از سمت ریاست جمهوری این کشور، تأکید کرد: هیچ کس نمی‌تواند مرا از جایگاه خود برکنار کند.

«کاپریلس» در ادامه رأی اخیر داگاه عالی ونزوئلا مبنی بر محدود کردن اختیارات مجلس این کشور را زیر سئوال برد و عنوان کرد: دادگاه عالی ونزوئلا به سنگری جدید برای دفاع دولت از منافع خود تبدیل شده است.

رهبر اپوزیسیون ونزوئلا افزود: مجلس ملی ونزوئلا طی تحقیقات خود درباره انتصاب قضات جدید در دادگاه عالی این کشور به 17 مورد تخطی از قانون دست یافته است.

وی همچنین تأکید کرد: دولت ونزوئلا و نمایندگان طرفدار آن در مجلس کشور نباید فراموش کنند که مجلس قوه منتخب به وسیله رأی مردم است اما دادگاه عالی از سوی مجلس انتخاب می‌شود.

در چارچوب تنش سیاسی اخیر در ونزوئلا، اپوزیسیون این کشور نه تنها بر عزل «مادورو» تأکید فراوان دارد، بلکه با تمهیدات اتخاذ شده از سوی دولت وی نیز مخالفت می‌کند.

اپوزیسیون ونزوئلا با حمایت آمریکا در تلاش است تا با بی‌ثبات‌سازی دولت این کشور آمریکای جنوبی، سیاست‌های نئولیبرالیستی را بار دیگر به منطقه بازگرداند و به موفقیت‌های انقلاب بولیواری از سال 1999 (1378) تاکنون پایان دهد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول