اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی ماکو اعلام کرد

بیمه بیش از 3700 راس انواع دام سبک و سنگین در ماکو

مدیر جهاد کشاورزی ماکو گفت: امسال 3 هزار و 528 راس دام سبک و 181 راس دام سنگین در شهرستان ماکو بیمه شده است.

بیمه بیش از 3700 راس انواع دام سبک و سنگین در ماکو

شیرزاد سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماکو به انتخاب تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: امسال تعداد 21 نفر تولیدکننده برتر بخش کشاورزی در ماکو انتخاب شده است.

وی بازدید ترویجی به تعداد 37 مورد و برگزاری دو دوره مهارتی را از جمله اقدامات عنوان کرد و ادامه داد: آموزش زنان روستایی از دیگر اقدامات محسوب می‌شود که در این راستا برای 124 نفر جلسات ترویجی برگزار و برای 577 نفر آموزش انفرادی ارائه شده است.

این مسئول به بازدید از چهار شرکت فنی و مهندسی و پیگیری تسویه حساب ناظرین با شرکت‌ها اشاره کرد و یادآور شد: امسال بازدید از مزارع و باغات جهت ارزیابی خسارت سرمازدگی در سطح 850 هکتار انجام شده است.

سلطانی با بیان اینکه ضدعفونی و بوجاری گندم آبی به میزان 84 تن و گندم دیم به میزان 80 تن صورت گرفته، ادامه داد: امسال ضدعفونی و بوجاری جو آبی 35 تن و جو دیم 16 تن انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ماکو با اعلام اینکه امسال کانون‌یابی ملخ در سطح 300 هکتار از مراتع شهرستان ماکو انجام شده، اضافه کرد: بازرسی از اماکن سن‌خیز منطقه در سطح 800 هکتار صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات در راستای مبارزه آفات و بیماری‌ها، اعلام کرد: امسال مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های سبزیجات جالیزی در سطح 130 هکتار و مبارزه با عوامل خسارت‌زایی گندم در سطح یک‌هزار و 630 هکتار انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ماکو با بیان اینکه مبارزه با آفات و بیماری‌های یونجه در سطح یک‌هزار هکتار انجام شده، افزود: مبارزه با موش‌های مضر در سطح 260 هکتار انجام شده است.

این مسئول به اقدامات در بررسی پرونده تمدید تسهیلات بانکی اشاره کرد و ابراز داشت: بررسی 944 فقره پرونده تمدید تسهیلات بانکی در اجرای تبصره 11 قانون بودجه 94 با مبلغ 4 میلیارد تومان صورت گرفته است.

وی به بیمه محصولات کشاورزی و دام سبک و سنگین اشاره کرد و ادامه داد: امسال در این شهرستان محصولات کشاورزی شامل یک‌هزار تن گندم و 32.8 تن جو بیمه شده و همچنین بیمه 3 هزار و 528 راس دام سبک و 181 راس دام سنگین انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی ماکو بر ضرورت نهادینه کردن بیمه محصولات کشاورزی اشاره کرد و گفت: بیمه محصولات کشاورزی برای مقابله با خطرات فعالیت‌های کشاورزی از راهکارهای موثر به شمار می‌رود.

سلطانی بر نظارت بر کاشت، داشت و برداشت آفتابگردان در سطح 730 هکتار اشاره کرد و یادآور شد: امسال نظارت بر کاشت، داشت و برداشت غلات در سطح 3 هزار و 200 هکتار صورت گرفته است.

انتهای پیام/61005/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول