اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار با معاون اول شهردار برلین تاکید شد

احیای همکاری‌های «تبریز و برلین» با پیگیری برنامه‌های مشترک اجتماعی و فرهنگی

شهردار تبریز در دیدار با معاون اول شهردار برلین، بر لزوم پیگیری برنامه‌های مشترک عمرانی و اجتماعی توسط طرفین تاکید کرد.

احیای همکاری‌های «تبریز و برلین» با پیگیری برنامه‌های مشترک اجتماعی و فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در این دیدار با اشاره به پیشینه حضور تاثیرگذار بخش‌های صنعتی آلمان در تبریز اظهار داشت: از گذشته‌های دور، بخش قابل توجهی از صنایع و ابنیه تبریز توسط متخصصان آلمانی راه‌اندازی و اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با گشایش‌هایی که اخیراً در خصوص روابط خارجی ایران با کشورهای مختلف ایجاد شده است، روابط دیرینه تبریز با حوزه‌های شهری آلمان از قبیل عمرانی، سرمایه‌گذاری و مناسبات فرهنگی و اجتماعی، می‌تواند احیا و تقویت شود.

شهردار تبریز با یادآور شدن دستاوردهای بین‌المللی تبریز به خصوص در حوزه گردشگری اظهار داشت: همکاری‌های مشترک برلین و تبریز در نمایشگاه‌ها و مناسبات مختلف فرهنگی و اجتماعی، می‌تواند زمینه‌ساز اتفاقات چشمگیر در مراودات شهروندی باشد.

نجفی ضمن دعوت از شهردار برلین برای سفر به تبریز، بر لزوم دیدارهای مستمر هیئت‌های کارشناسی و گسترش تورهای فرهنگی و گردشگری تاکید کرد. 

ولکر پیلت، معاون اول شهردار برلین نیز در این دیدار، با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر، نام تبریز در گردهمایی‌های شهری و گردشگری، به خوبی مطرح شده است، خواستار توسعه همکاری‌های طرفین و احیای روابط دیرینه شد. 

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با ورود دو شهر به فضاهای مشترک همکاری، به تجارب ارزنده‌ای در خصوص تعامل مدیریت شهری آلمان و ایران دست بیابیم. 

اسماعیل بابایی رئیس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز، شهرام دبیری رئیس شورای اسلامی شهر تبریز و اصغر عابدزاده عضو شورا نیز در این دیدار حضور داشتند.

*هامبورگ، میزبان نمایشگاه سرمایه‌گذاری و گردشگری تبریز

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز از برگزاری نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری تبریز در آلمان خبر داد.

میراعتماد عمادی با بیان اینکه تبریز به عنوان یکی از شهرهای پیشرو کشور در یک‌ سال اخیر در حوزه‌های مختلف بین‌المللی حضور موفق داشته است، خاطرنشان کرد: با در نظر داشتن مزیت‌های سرمایه‌گذاری و اهداف گردشگری، نمایشگاه معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری تبریز از امروز (26 بهمن) به مدت پنج روز در شهر هامبورگ آلمان برگزار می‌شود.

عمادی معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی و هنری با محوریت صنایع دستی را از جمله موضوعات برپایی نمایشگاه تبریز خواند و افزود: این فرصت ارزنده که با همکاری و بسترسازی سفارت کشورمان در آلمان، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز و سرکنسولگری کشورمان در هامبورگ فراهم شده، گام ارزنده‌ای در تحقق اهداف گردشگری «تبریز 2018» خواهد بود.

مدیرکل روابط‌عمومی و بین‌الملل شهرداری تبریز، بهره‌گیری از تجارب عمرانی و الگوهای شهرسازی با تکیه بر هویت شهری را راهگشای ارتقای جایگاه بین‌المللی تبریز عنوان کرد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر توسعه مناسبات دیپلماسی شهری تبریز متذکر شد: خوشبختانه گشایش‌هایی که در حوزه ارتباطات خارجی کشورمان به وقوع پیوسته پشتوانه توفیقات بین‌المللی شهر تبریز بوده و ضامن برنامه‌های گردشگری تبریز در چشم‌انداز 2018 خواهد بود.

انتهای پیام/60002/چ/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول