اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

از سکوت بازارهای نوروزی تا کاهش قدرت خرید مردم

همه‌ساله با آغاز ماه‌های پایانی سال بازار حال و هوای نوروزی به خود می‌گیرد و مردم مشغول خرید نوروزی می‌شوند.

از سکوت بازارهای نوروزی تا کاهش قدرت خرید مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، همه ساله با آغاز ماه‌های پایانی سال بازار حال و هوای نوروزی به خود می‌گیرد و مردم مشغول خرید نوروزی می‌شوند.

اقلام پرمصرف این ایام آجیل، پوشاک، کیف و کفش و سایر است که در این راستا بحث برپایی نمایشگاه بهاره و در سال‌های اخیر مراکز فروش فوق‌العاده در دستور کار قرار دارد و در تمامی شهرهای مازندران البته در مدت زمان متفاوت در روزهای پایانی سال و با تخفیف‌ عرضه می‌شود.

در این ایام با وجود اینکه برنامه‌ریزی برای اجرای طرح‌های نظارتی و کنترل بازار به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد، باز هم شاهد افزایش قیمت اقلام مصرفی هستیم که پیش‌بینی می‌شود قیمت این اقلام باز هم در روزهای پایانی سال افزایش یابد.

* نظارت‌ها به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: در حال حاضر بحث مراکز فروش فوق‌العاده با توجه به حفظ تعادل بازار و اینکه قیمت‌ها نیز مطلوب بوده در دستور کار قرار دارد.

عباس رمدانی بیان کرد: در بحث مراکز فروش فوق‌العاده حدود 250 واحد صنفی به‌عنوان نمونه انتخاب می‌شوند و اقدام به فروش اقلام مورد تقاضای این ایام پوشاک، کیف و کفش و آجیل با تخفیف 10 تا 15 درصد می‌کنند.

رئیس اتاق اصناف مرکز مازندران با اعلام اینکه قدرت پایین خرید مردم یکی از مشکلات موجود است، تصریح کرد: امیدواریم با توجه به ایام عید و بهتر شدن شرایط اقتصادی وضعیت بهتر شود.

رمدانی با تأکید بر اینکه مردم نگران تأمین اقلام مصرفی و مایحتاج نوروزی نباشند و مشکلی در این راستا وجود ندارد، خاطرنشان کرد: بحث نظارت‌ها نیز به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: واحدهای نظارت و بازرسی بحث سرکشی و نظارت را از 15 اسفند تا 15 فروردین با حضور نمایندگان اتاق اصناف، سازمان صنعت، معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی همزمان با سراسر کشور از واحدهای صنفی را در دستور کار خود دارند.

* هم و غم ما این است که فروش فوق‌العاده باشد

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: همه‌ساله برای خرید نوروزی مردم در روزهای پایانی سال بحث نمایشگاه بهاره، فروش فوق‌العاده و حراج فصلی در دستور کار قرار می‌گیرد.

ابراهیم یعقوبی با اشاره به تمایل و عادت فرمانداران، اصناف و مسئولان محلی جهت برپایی نمایشگاه بهاره، گفت: مجدداً نامه‌ای ابلاغ شده که برپایی نمایشگاه بهاره باید در سازه ثابت و رعایت شاخصه‌های اولیه یک نمایشگاه از لحاظ ایمنی و ترافیکی باشد که در این صورت فرمانداری آن شهرستان موضوع را به استانداری اعلام کرده و پس از بررسی لازم اجازه برپایی نمایشگاه داده می‌شود ولی بیشترین هم و غم ما این است که فروش فوق‌العاده باشد.

* کاهش قدرت خرید مردم

به گزارش خبرگزاری فارس، با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، هر چه قیمت اقلام کاهش یابد باز هم مردم قدرت خرید ندارند و باید در این راستا تدبیر جدی اندیشیده شود.

انتهای پیام/86034/ب40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول