اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت گروه‌های روانشناسی در مرکز پژوهشی و درمانی امید ارومیه

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی گفت: گروه‌های روانشناسی در مرکز پژوهشی و درمانی امید ارومیه مشغول فعالیت هستند.

فعالیت گروه‌های روانشناسی در مرکز پژوهشی و درمانی امید ارومیه

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، جواد خشابی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات بیماران زیرپوشش این مجموعه که در سالن جلسات انجمن حمایت از بیماران سرطانی استان برگزار شد، اظهار داشت: درمان بیماری سرطان و انواع مختلف آن به هیچ عنوان نباید فقط در درمان و مداوا کردن جسم خلاصه شود، زیرا این بیماری تبعات زیادی هم برای روح و روان علاوه بر بیماران بلکه برای اعضای خانواده فرد مبتلا هم به دنبال دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های گروه روانشناسی مرکز پژوهشی و درمان امید ارومیه، اضافه کرد: گروه روانشناسی بیمارستان امید در شهریور ماه سال 1392 با حمایت‌های هیأت مدیره انجمن حمایت از بیماران مبتلا به سرطان تشکیل شده است، تا در این زمینه فعالیت‌های مورد نیاز و مرتبط با بیماران را انجام دهد.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این گروه متشکل از فارغ‌التحصیل‌های علاقه‌مند و داوطلب رشته روانشناسی بود که به مدت هشت ماه زیر نظر یکی از دکترهای مجرب و حاذق که عضو هیأت علمی دانشگاه‌های ارومیه نیز بود آموزش‌های مورد نیاز برای شناخت بیماری سرطان، راه‌های مقابله با درد و کاهش استرس را دریافت کردند.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی با اظهار به اینکه اعضای این تیم برای ارتقای سطح توانایی علمی و تقویت مهارت‌های خود آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند، ادامه داد، گفت: از این رهگذر برای کمک به بیماران و جامعه هدف ما آمادگی لازم را پیدا کردند تا در کنار سایر پزشکان به افراد سرطانی کمک کنند.

مدیر این تشکل مردم‌نهاد در ادامه با اشاره ضرورت فعالیت چنین تیمی در مجموعه مورد اشاره، خاطرنشان کرد: بیماران مبتلا به سرطان در طول دوره سخت درمان خود به دلیل انجام دادن روش‌های مختلف درمانی مانند جراحی، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی پیوسته با درد مضاعفی دست و پنجه نرم می‌کنند.

خشابی یکی از اهداف گروه روانشناسی تشکیل شده در این مجموعه را هدایت بیماران در راستای شناخت ماهیت درد جسمی و روحی همچنین نحوه رو به رو شدن با آن دانست، خاطرنشان کرد: به این ترتیب برای کاهش آلام و سختی عبور از این بیماری تلاش می‌شود تا شاید تا حدی درد و رنج بیماران و خانواده آنها کم شود.

مدیر این مؤسسه خیریه درمانی ضمن اظهار اینکه درد از نظر روانشناسی در کنترل سه مؤلفه فیزیولوژی بدن، افکار و باورها در نهایت حمایت اجتماعی قرار دارد، گفت: بخش مربوط به دردهای فیزیولوژیکی با درمان‌های پزشکی به طور قطع کاهش پیدا کرده و تا اندازه‌ای می‌توان آن را کنترل کرد.

وی خاطرنشان کرد: اما دردهای نهفته در افکار که با استرس، ترس و هیجانات روحی بیمار ارتباط دارد با روش‌های دیگری باید کنترل شود، در این زمینه باید از روش‌های مناسب و ارائه شناخت درست از ماهیت این درد، مشکلات مربوط به این حوزه را رفع کرد، تلاش می‌کنیم که در این زمینه هم گام‌های بلندی با همراهی پزشکان برداشته شود.

رئیس انجمن حمایت از بیماران سرطانی آذربایجان غربی با اظهار اینکه از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای کاهش درد و رنج بیماران استفاده حداکثری به عمل می‌آید، گفت: در این زمینه مردم خیر و نیکوکار همواره یار و یاور انجمن و فعالان آن بود‌ه‌اند تا اینکه بیماران سختی کمتری را تحمل کنند.

انتهای پیام/61002/ن40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول