اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور زندان‌های چهارمحال و بختیاری خبر داد

کاهش 2 درصدی ورود به زندان در چهارمحال و بختیاری در سال 94

مدیرکل امور زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: ورود به زندان با کاهش 2 درصدی در یک سال اخیر نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

کاهش 2 درصدی ورود به زندان در چهارمحال و بختیاری در سال 94

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید عبدالرحمن توفیقیان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با رویکرد جدیدی در بحث زندان روبه‌رو هستیم و آن اصلاح، تربیت و بازگشت شرافتمندانه زندانیان  به جامعه است. 

وی با اشاره به کاهش 2 درصدی ورود به زندان افراد در یک سال اخیر نسبت به سال گذشته گفت: دلیل این امر مشارکت شورای قضایی و معاونت پیشگیری از جرم بوده است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر همه زندانیان این استان تحت پوشش برنامه‌های فرهنگی هستند خاطرنشان کرد: 95 درصد زندانیان از بدو ورود به زندان همه اوقات خود را به فعالیت‌هایی با رویکردهای قرآنی، فرهنگی، ورزشی، حرفه‌آموزی و اشتغال مشغول هستند.

توفیقیان افزود: حدود 30 درصد از زندانیان به آموزش فعالیت‌های مولد و اشتغال‌زا مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هیچ دانش‌آموزی نداریم که به علت حضور در زندان از تحصیل بازمانده باشد تصریح کرد: همه برنامه‌های زندان با رویکرد غنی کردن اوقات فراغت و تامین نیازهای مادی و معنوی هم زندانیان و هم خانواده‌های آن‌ها است.

مدیرکل امور زندان‌های چهارمحال و بختیاری به لزوم وجود سرمایه و زمینه‌های لازم برای شروع کسب و کار برای زندانیان جهت پیشگیری از وقوع مجدد جرم  اشاره و خاطرنشان کرد: در 10 ماه گذشته سال جاری از بین 89 نفر 38 نفر مشمول دریافت اعتبارات بودند.

توفیقیان بحث درمان زندانیان را بسیار مهم عنوان و ادامه داد: کسانی وارد زندان می‌شوند که بعضا نیاز به درمان‌های جسمی، روحی، روانی و... دارند برای مثال معتادان مواد مخدر که در ابتدای امر شناسایی شده، جلساتی با خود فرد و خانواده‌هایشان تشکیل می‌شود و در ادامه به بحث درمان پرداخته خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت: در حال حاضر این نهاد مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به دانشگاه علوم‌پزشکی این استان جهت عمل‌های جراحی سنگین، درمان بیماران خاص و... برخی از زندانیان بدهکار است ولی سعی می‌کنیم تا از مراجع مختلف اعتبارات لازم جهت درمان زندانیان بیمار را فراهم کنیم.

این مسئول تاکید کرد: در سرانه فضای زندانیان با کمبود فضا مواجه هستیم ولی دو طرح زندان شهرستان لردگان و پروژه اردوگاه موادمخدر زندان شهرکرد را در دست اجرا داریم که هر کدام به اعتباراتی برابر با 10 میلیارد ریال نیاز دارند.

وی افزود: اعتبارات زندان لردگان تامین شده است و امیدواریم با شروع کار این دو زندان تقریبا به نورم کشوری نزدیک شویم.

انتهای پیام/68010/ج3/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول