اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا:

اولین همایش ملی پلیس، روانشناسی و مشاوره 7 و 8 بهمن برگزار می‌شود

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا از برگزاری اولین همایش ملی پلیس، روانشناسی و مشاوره در 7 و 8 بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری خبر داد.

اولین همایش ملی پلیس، روانشناسی و مشاوره 7 و 8 بهمن برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس،‌ سردار «سید احمدیان»، معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا امروز در نشست خبری اولین همایش پلیس با اعلام خبر برگزاری اولین همایش ملی پلیس، روانشناسی و مشاوره در 7 و 8 بهمن ماه با حضور مسئولان کشوری و لشکری گفت: در این همایش دو پنل تخصصی و 16 کارگاه روانشناسی خانواده پلیس، راهکار پیشگیری از آزارهای جنسی، خودکشی، خودزنی و دگرزنی، روانشناسی ترافیک، روانشناسی اعتیاد و ... برگزار خواهد شد. 

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا افزود: در این همایش، 27 سخنرانی (5 سخنرانی ویژه) انجام و 206 پوستر برگزیده و 332 مقاله دریافت کرده ایم؛ همچنین 1300 نفر برای شرکت در همایش ملی پلیس ثبت نام کرده اند که 436 نفر خارج از ناجا هستند.

سردار سید احمدیان تصریح کرد: مفاهیم و مبانی نظری علم روانشناسی و پلیس، ظرفیت و کارگروه علم روانشناسی سلامت در محیط پلیس، مطالعات تطبیقی آخرین دستاورهای جهان، روانشناسی انتخاب یا روانسنجی و ... از محورهای اصلی همایش ملی پلیس، روانشناسی و مشاوره است.

وی افزود: روانشناسی جرم، روانشناسی بحران، روانشناسی قربانی، اعتیاد، روانشناسی خانواده‌های پلیس، روانشناسی مهارت‌های ارتباطی، سبک زندگی، روانشناسی اجتماعی با رویکرد شبکه‌های مجازی، روانشناسی شخصیت ضداجتماعی و ... از محورهای فرعی این همایش است.

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا تصریح کرد: همایش ملی پلیس، موضوعی مشترک بین علم روانشناسی و پلیس است ضمن اینکه این همایش سبب می‌شود روانشناسی در کنار مأموریت‌های پلیس هر روز به روز شود و پلیس خدمات بهتری را در راستای تأمین امنیت مردم انجام دهد.

وی بیان داشت: در انتهای این همایش بیانیه‌ای صادر می‌شود که هر دو سال مداخلات روانشناسی و پلیسی به صورت علمی در جهت کاهش آسیب‌های روانی کنترل شود.

 سردار سید احمدیان با اشاره به اینکه از سال 90 تا 94 آمار خودکشی‌ها بین کارکنان پلیس و سربازها کاهش یافته است گفت: تمامی یگان‌ها از نظر سختی کار و استرس مورد تأیید ستاد کل هستند و برای آن ها نیز تسهیلاتی در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشت، امداد و درمان ناجا در خصوص معافیت مشمولین نیز بیان داشت: قانون جدیدی را ستاد کل از مرداد سال 93 ابلاغ کرد که در این قانون مدل برخورد با بیماری مشمولان متفاوت است؛ به تناسب مدل مأموریت سربازها ، قانون ها به روز و فرآیند مراجعه مشمولان هم متفاوت شد.

وی ادامه داد: مشمولان در ابتدا به پلیس +10 و به یک پزشک معتمد نیروی انتظامی مراجعه می‌کنند، پزشکان نیز براساس آموزش‌هایی که دیده‌اند معاینات اولیه را انجام می‌دهند و اگر فرد مشمول مشکلی داشت از سوی سازمان وظیفه عمومی ناجا در برگه‌ای نوشته و به مشمولان اعلام می‌شود.

سردار سید احمدیان تصریح کرد: مشمولان در صورت بیماری می‌توانند در صورت تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی از معافیت موقت استفاده کنند؛ مدت زمان این نوع معافیت، شش ماه است و در نهایت بنا به تشخیص شورای مذکور یک یا دو بار قابل تمدید می‌باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول