اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بعد از ظهر امروز

نشست روشنگری و بصیرتی «یاوران ولایت» در ارومیه برگزار شد

نشست روشنگری و بصیرتی «یاوران ولایت» بعد از ظهر امروز در کانون بسیج ارومیه با هدف تحلیل مسائل سیاسی روز کشور برگزار شد.

نشست روشنگری و بصیرتی «یاوران ولایت» در ارومیه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، نشست روشنگری و بصیرتی «یاوران ولایت» بعد از ظهر امروز در کانون بسیج ارومیه با هدف تحلیل مسائل سیاسی روز کشور برگزار شد.

این مراسم با حضور محمد اسماعیل خدادادی، تحلیل‌گر و کارشناس مسائل سیاسی و جمعی از بسیجیان فعال ارومیه آغاز شد و در این مراسم بخشی از سخنان مقام معظم رهبری در زمینه انتخابات و مسئله نفوذ مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

خدادادی در این مراسم به سوره‌های آغازین قرآن کریم که انسان‌ها را از لحاظ عقیدتی در سه گروه تقسیم‌بندی کرده‌است اشاره کرد و گفت: متقین، کافران و منافقان از جمله سه گروهی است که خداوند در سوره مبارکه بقره به آنان اشاره کرده و آنان را معرفی کرده‌است.

وی، افراد متقین را انسان‌های ثابت‌قدمی دانست که در سخت‌ترین شرایط زندگی از ایمان و تقوای آنان کاسته نمی‌شود و همواره دل‌های آنان با یاد خدا آرام گرفته و در مسیر اطاعت از فرمان الهی از جان و مال و هستی خود می‌گذرند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با اشاره به صفت انسان‌های کافر و ملحد، گفت: عده‌ای در کشور ما به خاطر از دست دادن ایمان و تقوا، همواره در جهت مسموم کردن فضای سیاسی کشور، تضعیف روحیه مردم، ایجاد شک در ولایت فردی فقیه و جذب قدرت و نفوذ در عرصه‌های حساس حکومتی تلاش می‌کنند و همه روزه شبهات جدیدی را در فضای جامعه انتشار می‌دهند.

وی افزود: کافران اگر در ساختار سیاسی و حکومتی کشور اسلامی ما نفوذ کنند با روشی نرم و غیرمحسوس ارزش‌ها را تغییر داده و ساختار ظاهری و باطنی نظام اسلامی را دگرگون می‌کنند.

خدادادی با اشاره به انتخابات هفتم اسفند امسال، گفت: مردم ساده‌ترین ابزار زندگی خود را با مطالعه و تحقیق انتخاب می‌کنند و انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری امری است که مرتبط با امنیت و رفاه زندگی مردم بوده‌، لذا انتخاب این نمایندگان دقت بیشتری را می‌طلبد.

 این مسئول به دوره‌های مختلف مجلس شورای اسلامی اشاره و اضافه کرد: حدود 95 درصد مجلس اول شورای اسلامی را قشر روحانیت تشکیل داده‌بود و در مجالس بعدی به مرور از این درصد کاسته شد به طوری که در مجلس فعلی روحانیون به تعداد انگشت‌شمار حضور دارد.

وی، ساختار سیاسی دو مجلس سوم و ششم را شبیه به هم خواند و تصریح کرد: این مجلس در دوره‌های حساسی به کشور ما لطمه زدند؛ مجلس سوم سبب لو رفتن عملیات فاو و سلاخی شدن نیروهای نظامی ما در این منطقه شد و مجلس ششم در برهه‌ای که وضعیت عراق آشفته بود و هر لحظه ایران را به حمله تهدید می‌کردند، تحصن کردند.

ادعای رد صلاحیت گسترده اصلاح‌طلبان بی‌اساس است

خدادادی به رد صلاحیت‌ کاندیدهای انتخاباتی مجلس شورای اسلامی اشاره و اضافه کرد: اینکه در فضای جامعه ادعا می‌شود که بیشتر داوطلبان از طیف اصلاح‌طلب رد صلاحیت شده‌اند، ادعای بی‌اساس است، زیرا که برای هر یک از کرسی‌های مجلس از اصلاح‌طلبان به 27 نفر و از اصول‌گرایان به 10 نفر فرصت رقابت داده شده‌است.

وی با اشاره به مشکلات اخلاقی و سیاسی برخی از ثبت‌نام‌کنندگان در انتخابات این دوره از مجلس، گفت: اکثر اصلاح‌طلبانی که برای مجلس دهم کاندید شده‌اند در فتنه 88 مشارکت داشته و طیف وسیعی از این افراد پرونده‌های غیراخلاقی و یا سابقه همکاری با منافقان دارند.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی به انتخابات مجلس خبرگان اشاره و اظهار کرد: امسال 16 نفر زن برای حضور در مجلس خبرگان ثبت‌نام کردند که از این تعداد هشت نفر مجاز به شرکت در آزمون شدند و شش نفر از آنان در این آزمون شرکت کردند.

وی افزود: ثبت‌نام 20 روحانی غیر ملبس، چند نفر غیرروحانی و 30 نفر از اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری از مسائلی بود که امسال انتخابات این مجلس را متمایزتر از سال‌های گذشته کرد.

خدادادی به توافق هسته‌ای ایران با 5+1 اشاره کرد و گفت: در این توافق ما حق داشتن پلوتونیم و آب سنگین را برای همیشه از دست دادیم و 16 هزار سانتریفیوژ ما جمع‌آوری و به افغانستان انتقال یافت.

وی ادامه داد: 460 کیلوگرم اورانیوم غنی‌سازی شده و 11 هزار کیلوگرم اورانیوم خالص پس از توافق هسته‌ای از ایران خارج شد و در مقابل بسیاری از تحریم‌ها به صورت تعلیق درآمد.

به گزارش فارس، کشور ما در برهه‌ حساسی از تاریخ قرار دارد و با توجه به قدرت نفوذ ما در منطقه هر حرکت و رفتاری از سوی دولت‌مردان کشور قدرتمند ایران در معادلات آسیای جنوب غربی تاثیر می‌گذارد، بنابراین داشتن هوشیاری لازم و کافی و اتخاذ سیاستی که همه مصالح کشور را در برگیرد امروز از ضروری‌ترین نیازهای کشور ما و جهان اسلام ناب محمدی(ص) است.

انتخابات آتی مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی دو امری است که دشمنان انقلاب اسلامی و منافقان و مخالفان با این نظام آن را هدف قرار داده‌‌ و با نفوذ در این دو عرصه تصمیم‌ساز مسیر انقلاب را تغییر دهند، بنابراین انتخاب افرادی اصلح برای حضور در این دو مجلس از ملزومات جامعه فعلی ماست.

انتهای پیام/61011/و40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول