اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان تاکید کرد

ضرورت ایجاد دانشسرای آمران به معروف در کشور

امام جمعه همدان بر ضرورت ایجاد دانشسرای آمران به معروف در کشور تاکید کرد.

ضرورت ایجاد دانشسرای آمران به معروف در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه همدان با اشاره به مفهوم فساد و صلاح در جامعه اظهار کرد: ما باید حق را بشناسیم و بعد اهل حق را شناسایی کنیم و پیرو آنان باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در این دوره از نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کشور 12 هزار نفر کاندیدای نمایندگی شدند، بیان داشت: تعداد فرادی که ثبت نام کردند آنقدر زیاد بود که در این میان عده‌ای صلاحیت نداشتند و شورای نگهبان هم آنان را رد صلاحیت کرده است.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه هر کس طرفدار صلاح شود انسان صالحی است، افزود: نفس اماره انسان را مجبور به هر کاری می‌کند، پس انسان باید تلاش کند تا در جامعه به فساد کشیده نشود.

وی ادامه داد: فساد انواع مختلف مالی، اداری، فرهنگی، سیاسی و فساد مدیریتی و خانوادگی و ... دارد که متأسفانه فسادهای فرهنگی بیشتر شده و بلای بزرگی بر سر مردم آورده است.

محمدی اضافه کرد: در پارلمان کشورهای پیشرفته، نمایندگان قانون ازدواج همجنس‏‎بازان را تصویب کردند که این خود یک نوع فساد است که خودشان را در آن غوطه‌ور کرده‌اند.

وی پوشش نامناسب دختران و پسران در جامعه را نوع دیگری از فساد فرهنگی دانست و فساد اینترنتی را از دیگر فسادهای دامنگیر در جامعه دانست.

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه هر چیزی که از خط قرمز دین خدا عبور کند فساد است، افزود: اگر در کشور زمامداران و مدیران و روحانیون صالح باشند مردم نیز صالح می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از نامزدهای نمایندگی به ذهن خودشان کار خوب می‌کنند اما نمی‌دانند که فساد می کنند اگر داوطلب نمایندگی خود فاسد باشد هم تبلیغات و هم رأی دهنده نیز فاسد می‌شود.

محمدی تصریح کرد: ما باید همانطوری که دانشسرای عالی برای تربیت قاضی و معلم داریم باید یک دانشسرای آمران به معروف و نهی از منکر ایجاد کنیم.

وی افزود: در یکی از استان‌های کشور به دنبال این هستند که یک دزد را به مجلس بفرستند، این در حالی است که اگر می‌خواهیم مجلس سالم باشد باید نماینده نیز سالم باشد.

انتهای پیام/89007/ن30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول