اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

پیوند عضو حیات دوباره انسان است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: پیوند عضو به بیمار نیازمند حیات دوباره انسان است.

پیوند عضو حیات دوباره انسان است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید محمدرضا شفیع‌امامی پیش از ظهر امروز در مراسم «جشن نفس» و تکریم از خانواده‌های اهداکننده عضو، اظهار کرد: «جشن نفس» تکریم از خیران حیات است.

وی با بیان اینکه در جشن نفس از کسانی تکریم می‌شود که خیران بخش حیات و زندگی دوباره هستند، افزود: این افراد شیره جان خود را دادند و موجب حیات انسان‌های دیگر شدند.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه انسان‌ها در فرهنگ اسلامی جانشین خدا روی زمین محسوب می‌شوند و مقام خلیفه‌الله دارند، در بخش اهدای عضو پیشگام هستند.

وی با اشاره به اینکه در بحث اهدای عضو و دادن حیات به دیگران در بین دانشمندان اسلامی بحث‌های متفاوتی وجود دارد، تصریح کرد: برخی از دانشمندان بحث دارند که آیا بدون اجازه و اذن خداوند می‌توان چنین حرکتی انجام داد.

شفیع‌امامی اضافه کرد: با توجه به پویایی دین مبین اسلام، برای تمام حرکات و سکنات انسان‌ها براساس احکام شرعی حکمی وجود دارد و قرآن کریم می‌فرماید هر کس که به یک فرد نفس دوباره ببخشد انگار به تمام انسان‌ها حیات دوباره بخشیده‌است.

به گفته وی، با توجه به تأکید دین مبین اسلام، دانشمندان و پزشکان ایرانی با بهره‌برداری از علوم و تکنولوژی روز به موضوع حیات دوباره به انسان‌ها توجه بیشتری داشته‌اند.

این مسئول تقسیم مراحل حیات را به چهار مرحله حیات انسانی، نباتی، جمادی و حیوانی دانست و خاطرنشان کرد: در مرگ مغزی مغز به عنوان فرمانده بدن دچار ضایعه می‌شود که با کما تفاوت دارد و امکان بازگشت به حیات دوباره در مرگ مغزی وجود ندارد.

وی گفت: قرآن کریم می‌فرماید در کارهای خیر از یکدیگر سبقت بگیرید و در روایات آمده‌است که وقتی فردی از دنیا می‌رود تمام پرونده‌اش بسته می‌شود بنابراین اهدای عضو یک اقدام‌ خیرخواهانه و ثواب بوده که با انجام آن می‌توان بر محسنات و ثواب فرد متوفی اضافه کرد.

شفیع‌امامی یادآور شد: امیدواریم همه با شرکت در چنین اقدام‌های خیرخواهانه‌ای پرونده اعمال خود را پربارتر کنیم.

انتهای پیام/84004/و30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول