اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مرزهای ونزوئلا و کلمبیا تا برقراری امنیت کامل بسته خواهند ماند

رسانه کلمبیایی «ال پاییس» به نقل از رئیس‌جمهور ونزوئلا گزارش داد که مرزهای مشترک بین این کشور و کلمبیا تا خروج کامل افراد شرور از مناطق مرزی و برقراری امنیت کامل در آنها بسته خواهند ماند.

مرزهای ونزوئلا و کلمبیا تا برقراری امنیت کامل بسته خواهند ماند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال پاییس»، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته با ارائه گزارش سالانه خود اعلام کرد: مرزهای مشترک بین ونزوئلا و کلمبیا تا زمان خروج کامل افراد شروری که در این مناطق سکنی گزیده‌اند، بسته خواهند ماند.

وی در این رابطه عنوان کرد: من از همه مردم ونزوئلا می‌خواهم که به حمایت از ما برخیزند تا بتوانیم در کنار ساکنان مناطق مرزی، مرزهایی امن و خالی از وجود گروه‌های مسلح کلمبیایی و حتی گروه‌های مسلح ونزوئلایی بسازیم.

«مادورو» در ادامه خاطرنشان کرد: مسئولیت جرائم سازماندهی‌ شده‌ای همچون قاچاق مواد مخدر و قاچاق کالا که در مرز بین ونزوئلا و کلمبیا رخ می‌دهد، بر عهده گروه‌های مسلحی است که از کلمبیا آمده‌اند؛ به همین دلیل من به نیروهای نظامی ونزوئلا دستور داده‌ام که با در نظر گرفتن برنامه ویژه‌ای برای مناطق مرزی، مرزهای مشترک بین دو کشور تا زمان خروج کامل متخلفان و بازگشت زندگی اجتماعی، اقتصادی و امنیت در هر وجب آن بسته بمانند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین تصریح کرد: سال گذشته با بستن مرزهای مشترک بین ونزوئلا و کلمبیا ثابت شد که چگونه گروه‌های خلافکار در طول و عرض این منطقه به انجام اقدامات مجرمانه مشغول هستند؛ گروه‌های مجرمی که متشکل از مافیاهای شبه‌نظامی کلمبیایی به همراه مافیاهای شبه‌نظامی ونزوئلایی می‌باشند.

بدین ترتیب «مادورو» درخواست اکثریت نمایندگان مجلس ونزوئلا مبنی بر بازگشایی مرزهای مشترک بین این کشور و کلمبیا را رد کرد.

در 21 آگوست سال 2015 (30 مرداد 1394) رئیس‌جمهور ونزوئلا دستور بسته شدن برخی نقاط مرزی در مرز مشترک این کشور با کلمبیا را صادر کرد؛ فرمانی که اندک اندک شامل حال 24 شهر از استان‌های «زولیا»، «تاچیرا»، «آپوره» و «آمازون» شد و در نتیجه آن بیش از 2 هزار کیلومتر از مرزهای مشترک بین دو کشور مسدود شدند.

وی دلیل این اقدام را مقابله با قاچاق کالا و قاچاق مواد مخدر و همچنین ارائه پاسخی محکم به حضور روز افزون شبه‌نظامیان کلمبیایی در مناطق مرزی ونزوئلا اعلام کرد؛ شبه نظامیانی که با انجام اقدامات خشونت‌آمیز درصدد ایجاد هرج‌ومرج و بی‌ثباتی در ونزوئلا بودند.

علاوه بر موضوع بحران مرزی بین ونزوئلا و کلمبیا، گزارش سالانه رئیس‌جمهور ونزوئلا شامل موضوعات دیگری همچون پیشرفت اجتماعی کشور علی‌رغم بحران اقتصادی سال اخیر بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول