اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

معارض سوری در گفت‌وگو با فارس:

ایران به نزاع‌های طائفه‌ای در منطقه وارد نمی‌شود/نقشه اعدام النمر در تل‌آویو ریخته شده بود

دبیرکل حزب معارض الطلیعه سوریه با تاکید بر اینکه نقشه اعدام روحانی برجسته شیعه عربستانی در تل‌آویو ریخته شده بود، گفت: رژیم آل سعود در کشاندن ایران به نزاع‌های طائفه‌ای در منطقه موفق نخواهد بود.

ایران به نزاع‌های طائفه‌ای در منطقه وارد نمی‌شود/نقشه اعدام النمر در تل‌آویو ریخته شده بود

«نوفل نوفل» دبیرکل حزب معارض «الطلیعه» سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق در خصوص اقدام رژیم آل سعود در قطع روابط دیپلماتیک خود با ایران اظهار داشت: عربستان به قصد کشاندن ایران به تنش‎‌های طائفه‌ای در منطقه اقدام به اعدام شیخ النمر کرد، اما ایران ورود به درگیری‌های طائفه‌ای که آن را غیرشرافتمندانه می‌خواند، در محاسبات خود جای نداده است.

نوفل رژیم آل سعود و داعش را 2 روی سکه تکفیر خواند و گفت: اعدام شیخ النمر با رفتارهای داعش و دیگر گروه‌های تروریستی همخوانی دارد.

وی افزود: در عین حال داعش و آل سعود همچنین 2 لبه شمشیر اسرائیل هستند که برای تجزیه منطقه به چند کشور طائفه‌ای به کار گرفته شده‌اند تا بدین ترتیب جغرافیای مناسب برای حفظ موجودیت رژیم اسرائیل به عنوان یک کشور فراهم شود، آن هم در کنار چندین کشور طائفه‌ای درگیر با یکدیگر که به دنبال همپیمانی با اسرائیل خواهند بود.

وی افزود: از آنجایی که جبهه مقاومت با جدیت در برابر این طرح ایستادگی کرده است، عربستان در مقام متحد اسرائیل، به دنبال تشدید تنش طائفه‌ای با ایران است در حالی که تهران بر اساس قوانین سیاسی و قواعد واقعی مربوط به اختلاف‌های بین‌المللی به دور از هر گونه تنش مذهبی و فتنه طائفه‌ای تعامل می‌کند.

این معارض سوری گفت: با نگاهی به تحولات داخل سوریه، شناخت ماهیت درگیری‌ها در این کشور و چگونگی نگاه هر محور به این درگیری‌ها، به سادگی می‌توانیم دلایل و نتایج حماقت‌ سعودی‌ها را درک کنیم.

وی افزود: روشن است که سعودی‌ها از اربابان خود در تل‌آویو و آمریکا برای ارتکاب جنایت اعدام الشیخ النمر چراغ سبز گرفته بودند و همین حمایت‌های آمریکاست که به آل سعود اجازه هرگونه وحشی‌گری برای سرکوب قیام مردم شرق عربستان در واکنش به ریخته شدن خون روحانی برجسته این کشور را داده است.

نوفل گفت: بقای رژیم آل سعود در مرحله کنونی ضامن ادامه نقشه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه است، بنابراین جای تعجب ندارد که بگوییم تصمیم اعدام شیخ النمر در تل‌آویو گرفته و در واشنگتن تایید شده است و نقش ریاض تنها اجرای آن بوده است.

وی افزود: آل سعود همواره یکی از ابزارهای پلید آمریکا برای پیاده کردن نقشه‌هایش در منطقه بوده است.

نوفل افزود: قطع روابط عربستان با ایران هرگز صدای آزادی خواهان در جهان اسلام را خفه نخواهد کرد و عقلانی هم نیست که مواضع سیاسی شیخ‌نشین‌های حاشیه خلیج فارس یا برخی دیگر از کشورهای سرسپرده اسرائیل را معتبر بشماریم چرا که آنها از سر بدبختی به ازای کمک‌های مالی هر چند اندک سعودی‌ها مجبور به قطع رابطه با ایران شدند.

معارض سوری با تاکید بر اینکه ادامه بحران‌سازی و تنش‌افزایی رژیم آل سعود در منطقه، عربستان را به مرحله انزوا خواهد رساند، گفت: متحدان راهبردی ایران بر پایه منافع مشترک با ایران رابطه دارند و سرسپرده این کشور نیستند، در حالی که عربستان سرسپرده متحدانش همچون آمریکا است.

نوفل گفت: آل سعود برگه امتیازی است که آمریکا در هنگام نیاز از آن استفاده کرده و هر وقت هم که بخواهد آن را خواهد سوزاند، این حقیقتی است که ایرانی‌ها از آن آگاه هستند و به خوبی از ماهیت نقشه‌ای که برای منطقه ریخته شده باخبرند.

معارض سوری گفت: وعده جبهه مقاومت به همه دشمنانش این است که به نبردی که زمان و مکانش را دشمن معین کند، ورود پیدا نمی‌کند بلکه قدرت و تسلط خود را در هر نبردی که بر آن تحمیل شود، نشان می‌دهد و تا چند روز آینده حقایق بزرگی برای جهانیان رو خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول